Ongeval niet in fout

avana
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongeval niet in fout

#1 , 07 jan 2021 10:14

Ik beheer het wagenpark van onze sportclub.
Gisteren reed er iemand tegen één van de wagens. Door de stickers van de sportclub stuurde hij een mailtje met een foto om te verwittigen dat hij tegen één van onze auto's was gereden.
Maar nu wilt hij geen ongevalsaangifte invullen en het in de minne regelen. Voor ons kan dit niet omdat wij de auto's leasen (van een garage nota bene) en elke schade dus moet aangegeven worden (en hersteld worden want anders zijn de kosten voor de bestuurder).
Hoe gaan we hiermee om?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 07 jan 2021 10:28

Neem contact op met uw verzekering.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Kali
Berichten: 762

#3 , 07 jan 2021 10:49

Aangifte bij politie voor vluchtmisdrijf met deze mail?

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 07 jan 2021 11:21

Ik beheer het wagenpark van onze sportclub.
Gisteren reed er iemand tegen één van de wagens. Door de stickers van de sportclub stuurde hij een mailtje met een foto om te verwittigen dat hij tegen één van onze auto's was gereden.
Maar nu wilt hij geen ongevalsaangifte invullen en het in de minne regelen. Voor ons kan dit niet omdat wij de auto's leasen (van een garage nota bene) en elke schade dus moet aangegeven worden (en hersteld worden want anders zijn de kosten voor de bestuurder).
Hoe gaan we hiermee om?
Het een sluit het andere niet uit. Het is perfect mogelijk dit in de minne te regelen. Stel de garage in kennis en vraag hen de kostprijs om de herstelling uit te voeren. Die factuur maakt u over aan de tegenpartij dewelke de keuze heeft, ofwel betalen ofwel EAF invullen.

Van vluchtmisdrijf zou ik niet direct spreken, wees blij dat de tegenpartij u heeft gecontacteerd i.p.v. gewoon niets meer van zich laat horen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 07 jan 2021 19:12

Nagenoeg zeker iemand met problemen met verzekering (al teveel ongevallen, of niet verzekerd) en/of justitie (niet mogen rijden bvb) ...

Terug naar “Verkeersongevallen”