Mijn rechten bij de verzekering

Nieuw2020
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mijn rechten bij de verzekering

#1 , 01 dec 2020 13:29

Beste users

Op eind juli werd ik aangereden (andere bestuurder voegde in op mijn rijstrook,zonder richting aan te geven en gaf aan mij niet gezien te hebben :| )met blikschade, er was onder meer bumper en velg aan bestuurderskant beschadigd, krassen op de bestuurdersdeur. Doordat de officiele VW garage waar ik bij een eerdere ongeval ook naar toe was gegaan voor het beoordelen v.d. schade gesloten was tot september en de verzekeraar het te veel gedoe vond om de dossier naar een andere garage te sturen, heeft het tot midden september geduurd tot de schade beoordeeld kon worden. Na de afspraak bij de garage, heeft verzekeraar een expert laten komen om de schade te schatten en die kwam uit op 1.550 (garage ging akkoord om de schade voor dat bedrag te herstellen en het bedrag was zo laag,omdat ik bij eerdere aanrijding schade niet bij ze heb laten herstellen, terwijl zij wel het schade hadden beoordeeld :? ). Ik ben toen hier niet mee akkoord gegaan en dit telefonisch en per mail laten weten aan de verzekeraar. Dit was in oktober, sindsdien had ik niks meer vernomen van de verzekeraar, terwijl die zelf telkens aangeeft dat die contact gaat opnemen,maar gebeurt dus nooit en doordat het druk was op het werk, heb ik na mijn laatste mail,ook niet meer gebeld.

Nu, afgelopen zaterdag ben ik weer aangereden, hele bumper eraf, bestuurdersdeur helemaal kapot, alle airbags vooraan open, Er is proces verbaal opgesteld en dit heb ik nu gemaild naar de verzekeraar.
Nu is mijn vraag, waar heb ik recht op? Heb ik nog steeds recht op de vergoeding van het ongeval van juli? Die kan niet meer opnieuw beoordeeld worden natuurlijk, dus moet ik akkoord gaan met de eerste schatting van 1.550? Of wordt alles op 1 hoopje gegooid met de laatste ongeval en daarop berekend, zonder dat het bedrag van de eerste aanrijding uitbetaald wordt?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 01 dec 2020 13:45

Dat lijkt sterk op een total loss.

Hebt u een omniumverzekering ?

Nieuw2020
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2020 13:53

Dat lijkt sterk op een total loss.

Hebt u een omniumverzekering ?
Nee, geen omnium.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”