onterecht voor vluchtmisdrijf veroordeeld, laat dan iets weten

gemsi
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Re: onterecht voor vluchtmisdrijf veroordeeld, laat dan iets weten

#16 , 03 dec 2020 19:15

Ik volg hierin @scorpioen . In beroep komt u bij andere rechters (eerste aanleg) die een totaal andere kijk kunnen hebben op het gebeuren.

Als u na het vaststellen van de schade aan uw vrachtwagen aangifte had gedaan bij politie van de schade gebeurd op een onbekende plaats had u uw plicht gedaan.
Nu is het vermoeden van een vluchtmisdrijf redelijk sterk.
PS heb zo een 'vluchtmisdrijf' gezien met een dodelijke afloop van een kind meteen afdraaiende vrachtwagen - typisch dode hoek ongeval dus. Bestuurder is ook 'gewoon' doorgereden maar wat verder door andere bestuurders tot stoppen aangemaand.
Die bestuurder had ook niet gezien maar is evenzo veroordeeld.
Heb jij toevallig trouwens een referentie van dat ongeval? Of eventueel een krantenartikel, je mag mij dat in PB bezorgen. In dit dossier is er op het eerste zich zeer duidelijke twijfel over de vraag of de chauffeur wel of niet er op de hoogte van was en toch veroordelen ze en was de rechter in eer en geweten zeker dat de chauffeur het wel wist. Onvoorstelbaar, of het zou al moeten zijn dat er nog andere elementen in het dossier zitten die tegen de chauffeur pleiten. Iedereen met domeinkennis over vrachtwagens weet dat je dit soort zaken niet merkt, rechters hebben duidelijk die domeinkennis niet. Alsof je in een ziekenhuis zou behandeld worden door iemand zonder geneeskundig diploma, bv de mensen van het restaurant of het onthaal, omdat ze al gehoord hebben over hoe je mensen moet genezen en zich dus ook zelf aan een operatie kunnen wagen. Again, ik heb daar geen woorden voor. Is er hier dan iemand die zou aanvaarden mocht de onthaalmedewerker van het ziekenhuis een operatie uitvoeren? En hoe zou je reageren als blijkt dat de operatie fout liep? Dan is het kot toch te klein? :evil: :twisted:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gemsi
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 dec 2020 04:52

Er is ondertussen fb groep opgericht, deze richt zich wel enkel op camionchauffeurs die onterecht veroordeeld zijn, te vinden via groep chauffeurs voor chauffeurs

delady
Berichten: 547

#18 , 12 jan 2021 21:39

Hoger beroep is moeilijk...zonder (nieuwe) advocaat maar wat als je "bewijzen op foto" hebt maar je nieuwe advocaat gebruikt ze niet in zijn conclusie ondanks duidelijk aangeven..
En advocaat reageert niet op de vraag waarom niet...wat kan je dan nog doen?? Terwijl hoger beroep nakend is...
Tip aan plaatser topic...laat je leven er niet door beheersen..
In dit geval heb ik gezworen.als uitspraak weer volledig negatief is..
I swear..do the crime..do the time..
3j zitten wij met deze zaak en alles zal bekend worden..op welke manier dan ook...geen bal betaal ik..ik ga op vakantie in een klein kamertje..eindelijk rust ter afsluiting...
Enkele voorbeelden hoe blind justice is in ons leven...
Mijn man stond in een zijstraat 2de of 3de in rij te wachten om de steenweg op te rijden...hij stond dus stil met draaiende motor..
Komt er een persoon die de bocht te ruim neemt en rijdt in de zijdeur van voertuig van mijn man..
Guess wat de uitspraak was...
Mijn man volledig in fout..ik ben bij die man aan de deur geweest.zijn commentaar: dien klacht bij de verzekering in..je bent de eerste niet en lachte me vierkantig uit....
Een kasteel van een huis maar zijn voertuig is een oud aftandse auto vol blutsen en deuken wat totaal niet bij zijn beroep past...
Vluchtmisdrijf? Hier krijg je ons verhaal.33j geleden...
Ik had een probleemzwangerschap en moest 6 maanden plat liggen.hierdoor verbleven we 6 maanden bij mijn ouders..
Op dinsdag ging mijn man met zijn witte camionette tot bij zijn ouders na het werk...
Op woensdag..wegens regen..was zijn broer hem niet bij mijn ouders komen uithalen gezien ze beiden bij dezelfde werkgever werkten..
Mijn man voelde zich toen niet goed.wou geen gezelschapsspelletje spelen..het ging hem niet..op die namiddag passeerden thuis toen de syndicaal afgevaardigde ivm mijn vader en de bakker kwam langs (staat in mijn geheugen gegrift)...
Op vrijdag belde mijn schoonmoeder dat ze van de zijdelingse buren gehoord had dat mijn man.haar zoon dus..wss met de camionette tegen een auto had gereden..datum..tegen wie..geen informatie..
Rijkswacht nam toen ook contact op.mijn man ging vrijwillig met de witte camionette naar de kazerne..en kreeg te horen..er hangt eerder blauwe dan rode verf op..wisten we tenminste al dat het een rode auto betrof...
Verzekering ingeschakeld en de vraag de auto te zien..om te kijken of de bumper (wat zou anders kunnen uitsteken) op de deuk paste..
Bleek het voertuig al hersteld!!
Kwam dan proces vluchtmisdrijf...
We wisten intussen dat het een bezoeker bij de overbuur schoonouders betrof..de dochter van de zijbuur had een relatie met de zoon van de overbuur (welgesteld)...
We schakelden een advocaat in..die later senator werd en die verzekerde me:"komt in orde mevr..niet goed voor de baby (hoogzwanger)..er zijn geen bewijzen..."
Dit was 1 dag voor het proces..
De ochtend van het proces staan we in de gang te wachten om de rechtzaal in te gaan maar onze advocaat leek nergens te bespeuren..alleen zien we de overburen.hun zoon..het meisje van de overburen en een vreemde man..èn 2 vrouwelijke advocaten...
Er werd verzocht de rechtzaal in te gaan maar nog geen advocaat van ons...
Ineens schudden de 2 vrouwelijke advocaten elkaar de hand en komt er eentje op ons af en vraagt of wij....zijn...
Antwoorden bevestigend....zegt ze onze advocaat te zijn..wij antwoorden .klopt niet.wij hebben Meester X als advocaat..
Antwoord van haar: Meester X heeft een belangrijker zaak...
Op het proces bleek ineens de dochter van de zijburen getuige geweest te zijn maar...ze kon niet herinneren of bij daglicht of avondlicht gebeurde..gebeurde of na avondeten..
Alsook..ze hield vol dat het op woensdag was gebeurd...
Maar op woensdag was mijn man ziek..
Mijn man zei ..dom genoeg..met een camionette voel je misschien niet altijd...
Maar mijn man zei ook..als het gebeurd was..dan op dinsdag...toen was ik bij mijn moeder...
Veroordeeld tot vluchtmisdrijf.gebeurd op...woensdag..en de bewijzen waren al hersteld....
Een ander ongeval...mijn man moest laat op de avond onze zoon van zijn werk halen in een stad...
Donker..regen..tussen 2 rijvakken geparkeerde wagens en bomen.zijkanten geparkeerde wagens fietspad en stoep en druk avondverkeer...
Mijn man moest naar links indraaien en zoals velen tussen de geparkeerde voertuigen toe...linkerrichtingswijzer aan...rijdt over linkerrijvak tussen geparkeerde voertuigen over fietspad ..al gedeeltelijk op de stoep...
Omdat de stoep wat hoger ligt voor de inrit.reed hij gelukkig voorzichtig...
Op dat moment een slag tegen onderkant deur en schuift een bromfietser..komende van links..tegen verkeer in dus...onder de camionette in...gelukkig noodstop zodat hij niet onder de achterwielen stak...
Nu...de veroordeling...
Die jongen en zijn ouders hielden vol dat hij daar mocht rijden...niet dus...
1.2 km verder was een kruispunt heraangelegd met aanduiding dubbel fietspad..maar dit hield op bij de oversteekplaats.die dadelijk volgde..alsook meerdere tussenkruispunten...
Maw 1.2 km reed hij aan de verkeerde kant..een agent had in het kort onderzoek nog een "dubieus" verslag waar je 2 kanten mee uitkon..opvraging agentschap wegen en verkeer leverde bewijs..die jongen reed fout..
Maar mijn man had tegen de politie in shock verklaard..ik zag hem niet aankomen...
En ja hoor..zelfs geen fifty fifty..
"Men moet naar beide richtingen kijken of het veilig is"...

Reclame

delady
Berichten: 547

#19 , 13 jan 2021 12:20

Het laatste ongeval met de jongen met de scooter was eerst fifty fifty..maar hoger beroep door hun was resultaat mijn man volledig in fout ondanks de bestuurder van de scooter 1.2 km tegen het verkeer in reed...

Terug naar “Verkeersongevallen”