Afrekening renteberekening

Laurens22
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afrekening renteberekening

#1 , 15 okt 2020 17:33

Beste leden,

Een viertal jaar geleden was ik het slachtoffer van een verkeersongeval, er werd recent een vonnis geveld met als gevolg de afrekening van de schadevergoeding.

Dit is de samenstelling van de schadevergoeding (bedragen weggelaten);
- Medische kosten
- Schade kledij
- Verplaatsings- & administratiekosten
- Tijdelijke persoonlijke ongeschiktheid
- Tijdelijke huishoudelijke ongeschiktheid
- Tijdelijke economische ongeschiktheid
- Blijvende persoonlijke ongeschiktheid
- Blijvende economische ongeschiktheid
- Estetische schade

Dit is de berekening van de afrekening;

Interesten van : 10/04/2016 tot 29/09/2016 aan 2,25 % op (Medische kosten, schade kledij, verplaatsings- & administratiekosten, estetische schade)
Interesten van : 30/09/2016 tot 31/12/2016 aan 2,25 % op Blijvende economische ongeschiktheid
Interesten van : 01/01/2017 tot 31/12/2019 aan 2,00 % op Blijvende economische ongeschiktheid
Interesten van : 01/01/2020 tot 31/10/2020 aan 1,75 % op Blijvende economische ongeschiktheid

Nu mijn vraag is, waarom zijn blijvende persoonlijke ongeschiktheid, tijdelijke persoonlijke, huishoudelijke & economische ongeschiktheid niet onderworpen aan rente? Ik vind dit vreemd zeker aangezien de blijvende persoonlijke ongeschiktheid een significant bedrag is i.v.m. de andere schadeposten.

Alvast bedankt voor uw tijd en antwoord!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding