Wat bij ongeval in buitenland?

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

Wat bij ongeval in buitenland?

#1 , 10 okt 2020 11:43

Stel ik heb een ongeval met mijn auto in het buitenland... Als ik een omniumverzekering heb moet ik mij weinig zorgen maken over de herstellingskosten van mijn eigen auto. Heb ik geen omniumverzekering dan betaalt de verzekering van de tegenpartij de herstellingskosten aan mijn wagen als de tegenpartij in fout is.

Wat als er discussie is over wie aansprakelijk is? Kan ik dan mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen om te bemiddelen met verzekering tegenpartij? Indien het tot een proces voor de rechtbank komt, in welk land is dit dan? In het land waar het ongeval is gebeurd? Dit is ook iets dat mijn rechtsbijstandverzekering kan/moet opnemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 10 okt 2020 14:08

Dan zal u toch eens uw polis moeten lezen en eventueel een rechtsbijstandsverzekering nemen en of een verzekering reisbijstand . Uiteraard alles goed lezen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 10 okt 2020 15:10

Heb ik geen omniumverzekering dan betaalt de verzekering van de tegenpartij de herstellingskosten aan mijn wagen als de tegenpartij in fout is.
En dat kan dan wel wat langer duren ...
Wat als er discussie is over wie aansprakelijk is?
Dan zal het nog wat langer duren.
Tot ofwel de verzekeringsmaatschappijen er toch uitkomen.
Ofwel tot de rechter een oordeel velt ...
Indien het tot een proces voor de rechtbank komt, in welk land is dit dan?
Uiteraard in het land waar het ongeval gebeurde, volgens de verkeersregels daar.

Kan ik dan mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen om te bemiddelen met verzekering tegenpartij?
Polis nalezen.
In de mijne staat in dat ze dat ook dekken ...

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”