Vluchtmisdrijf stoffelijke schade in Laarne op 4 september 2020

cnuddearthur
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Vluchtmisdrijf stoffelijke schade in Laarne op 4 september 2020

#1 , 05 okt 2020 18:18

Beste,

Op vrijdag 4 september 2020 had ik om 9:20 uur een ongeval met stoffelijke schade in de Wegvoeringstraat te Laarne ter hoogte van huisnummer 5 en 7. Dat gedeelte van de weg is een zone 30 wegens gelegen in een schoolzone (vrije basisschool), maar het punt is naar mijn mening erg gevaarlijk. Ik werk als leverancier van goederen (voedingsmiddelen om precies te zijn), dus kan het me niet veroorloven te snel te rijden en al zeker niet waar kinderen in de buurt zijn (tijdens de schooluren dan nog wel). Ik deed dit dan ook niet. Op dat punt van de Wegvoeringstraat staan rijhuizen (nummer 5 en 7 zoals vermeld) met gekalkte parkeerstroken, waar op dat moment twee geparkeerde voertuigen staan. Bovendien ligt de school aan een vrij snedige bocht, waardoor je de mogelijke tegenliggers nogal moeilijk kunt zien aankomen. Dat kan wat mij betreft zeker niet wanneer die tegenligger te snel rijdt (zo'n 70 km/u waar 30 km/u wettig is). De tegenligger die mij confronteert ontneemt mijn juiste inschatting en rijd langs mijn bestelwagen heen, die 'in de sandwich' geraakt. Welke rol spelen de parkeerstroken als de tegenligger in ieder geval te snel rijdt en ik onmogelijk nog kan corrigeren om een aanrijding te vermijden? Het ongeval is mijn schuld niet. Die persoon reed te snel en ik volg de wegcode. Hij is niet in de buurt wanneer ik het linkse inhaalmanoeuvre langs de geparkeerde voertuigen inzet. Ik was al voorbij het eerste geparkeerde voertuig wanneer hij mij frontaal dreigt aan te rijden, dus ik gooi alles opzij en raak het laatste geparkeerde voertuig. Zwaar onder de indruk van het voorkomen van een zwaarder verkeersongeval rijd ik echter door (paniekreactie dus, maar een als ik dat mag zeggen vrij menselijke). Na tien minuten te zijn bekomen, waarbij ik een t