Verzekering tegenpartij wilt niet uitbetalen

sriyadh
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Verzekering tegenpartij wilt niet uitbetalen

#1 , 28 sep 2020 15:15

Beste leden

Ik heb een beetje advies nodig.

Ik hou het kort: even geleden heb ik mijn auto gebracht naar een garage, probleem met versnelling. De garagist is dan een testrit gaan uitvoeren en er was een verkeersongeval waar hij niet in fout was. Blijkbaar was er een losgeslagen hond op straat beland en kwam er zo paar krasjes op mijn bumper.
Documenten ingevuld, allemaal in orde.

1. Expert komt kijken, stelt een schaderegeling voor en zegt €450. (Ik had een bestek opgemaakt van €700), uiteindelijk zeggen ze dat niet willen uitbetalen omdat ze niet geloven dat het door een hond komt.
2. Mijn verzekeraar stelt een onafhankelijke tegen expertise voor, deze komt langs en vraagt dan later documenten van de hond op. (passpoort van hond & attest dokter)
3. Ik bel de eigenaar van de hond op en hij zegt dat er geen doktersattest is want de hond had niks en stuurt mij passpoort/ID van de hond op vraag van expert.
4. Tegenexpertise zegt dat de schade twijfelachtig is.
"Gelet op de reeds bestaande schade aan de voorbumper dewelke daardoor diende hersteld en gespoten te
worden, heeft de schade door de hond aan de rechterzijde geen meerschade met zich meegebracht, dan
hooguit 50 Euro."

Mijn makelaar/verzekering zegt dan dat hij verder niks kan doen en deze zal voorleggen aan de rechtsbijstand.
Ik betaal €1500 per jaar om dan te horen van mijn verzekering dat die niks kan doen, en dit duurt al 6 maanden.

Wat kan ik hier nu nog gaan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 okt 2020 11:31

Is het niet de verzekering van uw garagist die dit moet betalen (en dan eventueel terugvorderen van de tegenpartij)?
Hij was op dat moment immers verantwoordelijk voor de wagen als professional (dat is iets anders dan als u de wagen zou uitlenen aan een vriend).

sriyadh
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2020 14:01

Is het niet de verzekering van uw garagist die dit moet betalen (en dan eventueel terugvorderen van de tegenpartij)?
Hij was op dat moment immers verantwoordelijk voor de wagen als professional (dat is iets anders dan als u de wagen zou uitlenen aan een vriend).
Ik weet het niet, is het niet degene die in fout is dat die moet betalen?
Want de garagist was niet in fout, wel tegenpartij.(eigenaar hond)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 12 okt 2020 19:50

Uw garagist, hoewel misschien volgens het verkeersreglement niet in fout, moet in principe uw auto zonder bijkomende schade teruggeven.

Tenzij... tenzij hij misschien overmacht zou kunnen inroepen ?

Terug naar “Verkeersongevallen”