Total Loss & BTW

OliverR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Total Loss & BTW

#1 , 27 aug 2020 22:00

Schets:
Total loss in recht, omnium betaald wagen van 21 maanden oud (gemengd gebruik 50%btw terugvorderbaar)
Bij de berekening gaat 14% waarde van het verzekerde bedrag, wat correct is. (100% terug betaald gedurende 12 maanden, nadien 1% per maand vanaf 6de maand)
50% v/d btw krijg ik terug op voorlegging factuur nieuw voertuig. Bij hun berekening trekken ze nu ook 14% van de btw van het nieuwe voertuig af en dat is toch volgens mij niet echt volgens het boekje. Ze betalen enkel de btw terug wanneer ik een factuur kan voorleggen van een nieuwe auto, maar ze trekken wel de waardevermindering van de "oude" verzekerde wagen er af...

Algemene voorwaarden zegt het volgende:

"Bij totaal verlies vergoeden wij de niet-terugvorderbare btw betaald bij de aankoop van een vervangingsrijtuig, op
voorlegging van de aankoopfactuur binnen de 6 maanden na het afsluiten van de expertise. Wij betalen
hoogstens het bedrag dat men bekomt door het op voormelde factuur gehanteerde btw-tarief toe te passen op de
volgens voorgaande artikelen bepaalde waarde bij schadegeval"

Bedankt voor het meedenken!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding