Gisteren aangereden door derden

ThsJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gisteren aangereden door derden

#1 , 03 aug 2020 21:48

Beste, gisteren aangereden door iemand dat papiertje achter de ruitenwisser achter gelaten heeft. Vermelding " Ik heb uw geparkeerde auto aangereden, politie verwittigd, hier volgen mijn gegevens, Xxxxxx" enkel telefoonnummer achtergelaten en voornaam. De schade valt niet op met een vorige aanrijding, tijdens het manoeuvreren in de achtertuin tegen de hoek van mijn eigen huis gereden 2 jaar geleden. Zonder papiertje waarschijnlijk geeneens opgemerkt. Vandaag via sms laten weten, dat ik er geen zaak van maak, krasje, blutse meer of minder op een auto van 20 jaar oud! Nog altijd niets gehoord van de tegenpartij, auto is misschien nog 350euro waard, kosten herstelling kost meer. De vraag is nu! Kan de tegenpartij eisen dat ik het aanrijdingsbewijs invul? Auto is waarschijnlijk sowieso economisch total loss volgens verzekering! Indien zo mag ik er dan nog mee verder rijden, auto rijdt nog heel goed en haalt de keuring elk jaar. Zou het kunnen zonder in fout te zijn, dat mijn voertuig niet meer in orde zou zijn voor nog de weg op te komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 aug 2020 21:52

zolang hij door de keuring geraakt mag de wagen de baan op

tegenpartij kan vragen om het EAF in te vullen of u kan dat doen bij u eigen verzekeringsmakelaar daar de tegenpartij gekend is

ThsJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2020 22:27

Ik mag dus afstand maken van de verzekering? Belangrijk! Auto is wss maar 350 euro meer waard! Woon in de Kempen en doe maximaal 3000 km per jaar, winkelen voor m'n bejaarde moeder. En als het slecht weer is, naar mijn werk, 13 km verder. En anders met de fiets.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 04 aug 2020 07:17

Beste, gisteren aangereden door iemand dat papiertje achter de ruitenwisser achter gelaten heeft. Vermelding " Ik heb uw geparkeerde auto aangereden, politie verwittigd, hier volgen mijn gegevens, Xxxxxx" enkel telefoonnummer achtergelaten en voornaam.
Hopelijk toch bedankt om niet door te rijden zonder meer ?

dat ik er geen zaak van maak,
Dat is uw zaak ...

Als betrokkene politie verwittigd heeft, kan die er wel een zaak van maken.
Zelfs als u dat niet wil of geen schadevergoeding hoeft.
Maar wordt waarschijnlijk geseponeerd.

De vraag is nu! Kan de tegenpartij eisen dat ik het aanrijdingsbewijs invul?
Neen, is geen wettelijke verplichting

Kan wel nodig of handig zijn voor schade aan tegenpartij ...

Auto is waarschijnlijk sowieso economisch total loss volgens verzekering! Indien zo mag ik er dan nog mee verder rijden,
Economisch totaalverlies mag je gewoon mee rondrijden, zolang die door de keuring komt.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 04 aug 2020 10:22

Als hij nog niet gereageerd heeft is de kans groot dat hij een vals nummer en naam heeft opgegeven.

ThsJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2020 21:09

Zaak vandaag opgeklaard, en ja heb haar bedankt dat " er nog eerlijke mensen zijn die tenminste hun gegevens achterlaten ". Overeengekomen, dat ik een handgeschreven brief overhandig, dat ik afstand neem van de verzekering en toegeeft dat de schade er al was. Zij gelukkig, bonus malus niet omhoog. En ik geen zever met mijn oude auto. Mensen op dit forum bedankt voor jullie info. Een beetje voorbarig geweest, er bestaan nog goede mensen.

ThsJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 aug 2020 21:17

Topic mag afgesloten worden. Nogmaals bedankt!

Terug naar “Verkeersongevallen”