Autoschade door verlies buitenband vrachtwagen

sanv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Autoschade door verlies buitenband vrachtwagen

#1 , 23 jul 2020 21:29

Op de autosnelweg reed ik op het 2de rijvak, er was redelijk veel volk op de baan. Op het eerste baanvak rijdt er een vrachtwagen die zijn rubbere band verliest en deze wordt op de autosnelweg gekatapulteerd. Ik kan dit stuk band niet ontwijken en deze vliegt onder mijn auto door. Heel mijn voorvleugel is beschadigd, ook aan de zijkant heb ik hierdoor serieuze blutsen opgelopen. Mistlicht is er ook uit door de inslag.
Heb mij nadien op de pechstrook kunnen zetten. De nummerplaat van de vrachtwagen niet kunnen noteren, gebeurde allemaal veel te snel. Schade bekeken en de vrachtwagen reed gewoon door.
Ik heb een mini omnium, en daar zeggen ze dat ze voor dit soort schade niet kunnen tussenkomen aangezien ik de nummerplaat van de vrachtwagen niet ken en er dus niemand verantwoordelijk gesteld kan worden.
Kan ik hier iets aan veranderen? Of zijn de kosten van al deze schade echt voor mijn portefeuille?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 23 jul 2020 21:55

Beste


Dat zal inderdaad het geval zijn.
Mini omnium betreft waarborgen glas breuk, diefstal, brand en natuurgeweld ( omvallende bomen, overlopend wil, hagelinslagen.....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 23 jul 2020 22:32

klacht indienen bij de politie, PV laten opstellen en vragen dat ze nakijken naar camera's op de snelweg en in de buurt

facebook oproep doen kan soms ook al wonderen doen

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 24 jul 2020 07:02

Camera's op de autostrade kunnen geen nummerplaat lezen. Die zijn van lage resolutie en dienen enkel om de verkeersdrukte in te schatten.
Getuigen zijn je beste hoop, maar gezien je al contact hebt gehad met de verzekering denk ik dat er al een paar dagen zijn over gegaan. Het zou me verbazen dat die mensen de nummerplaat nog weten

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 24 jul 2020 07:49

die vrachtwagen zal wat verder waarschijnlijk ook aan de kant gestaan hebben ...

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 jul 2020 09:38

Helemaal niet zeker, gezien die meestal 2 banden naast elkaar hebben, en ze dus , indien ze ongeladen zijn , nog vele km verder kunnen rijden, zonder dat de bestuurder iets merkt

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#7 , 24 jul 2020 10:41

Camera's op de autostrade kunnen geen nummerplaat lezen. Die zijn van lage resolutie en dienen enkel om de verkeersdrukte in te schatten.
Getuigen zijn je beste hoop, maar gezien je al contact hebt gehad met de verzekering denk ik dat er al een paar dagen zijn over gegaan. Het zou me verbazen dat die mensen de nummerplaat nog weten
maar ze kunnen eventueel wel firma naam zien en/of het ontbreken van een band

Terug naar “Verkeersongevallen”