Alcoholslot praktisch

spoorman1969
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alcoholslot praktisch

#1 , 18 jun 2020 12:51

Besten, vorig jaar in juni heb ik 1.1 promille geblazen tijdens een routinecontrole. Dat was niet de eerste keer, in de periode 1998-2007 heb ik dat nog n paar keer gedaan (wel nooit n ongeval veroorzaakt noch vluchtmisdrijf gepleegd). Ben er wel niet fier op....Gisteren kwam mijn zaak voor op de politierechtbank. Ik had geen advocaat genomen, had ik ms beter wel gedaan.

Verdict : boete, 3 maand rijverbod, medische en psychologische testen en een alcoholslot gedurende 2 jaar. Kosten slot gaan wel van de geldboete. Binnen een paar weken krijg ik een brief ivm wat ik moet doen.

Mijn vraag is in welke volgorde deze straffen of testen gebeuren ?

Als ik mijn rijbewijs binnen een paar weken binnen moet doen op de griffie, moet ik dan zo snel mogelijk (binnen de maand) een alcoholslot laten plaatsen in een erkend centrum (huur is per maand en niet min) of is dat pas na mijn 3 maand rijverbod en het slagen in medische en psychologische testen ?

Het zou te gek zijn als ik zo'n duur slot laat plaatsen als de psycholoog beslist dat ik toch niet geschikt ben om auto te rijden.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding