Afsluiten dossier zonder gevolg

tonjkes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Afsluiten dossier zonder gevolg

#1 , 18 jun 2020 09:49

Een bestuurder reed in op mijn wagen, op een kruispunt waar ik voorrang had. Ik heb aangifte gedaan bij de politie. Dossier werd doorgestuurd naar Parket van de procureur des Konings Halle-Vilvoorde. Eerste brief laat weten dat de zaak in vooronderzoek is. Een maand later krijg ik terug een brief : afsluiten van uw dossier. Zaak werd zonder gevolg geklasseerd. Motief : andere prioriteiten bij vervolgings- en opsporingsbeleid. Geen idee wat dit betekend. Kan ik hier wat uitleg over krijgen aub ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 jun 2020 10:05

Betekent dat de bestuurder niet strafrechtelijk vervolgd zal worden voor het veroorzaken van het ongeval ...
Ze zijn met andere en -volgens Parket althans- belangrijker dingen bezig ...

U / uw verzekering kan het dossier opvragen om het ongeval burgerlijk (ivm de schade) af te handelen - als dat nog niet gebeurt is.


U ziet hier de Belgische justitie in actie:

Veroorzakers van ongevallen worden vaak niet vervolgd
En dat gaat intussen zelfs tot bijna-dodelijke ongevallen ...

Voor ongevaarlijke banale verkeersfutiliteiten zonder enig verder gevolg, of zelfs onterecht geverbaliseerd, wordt men gedagvaard ...

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”