Geval: Verkeersagressie

6334
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Geval: Verkeersagressie

#1 , 27 apr 2020 22:36

Hallo,

Vanmiddag was ik met mijn camionette aan het rijden op een baan waar je 70 mag.
Plots staken er 3 fietsers over waardoor ik alles moest dicht slagen, (3 mannen met het welgekende trainingspakje en slippers)

Ze stopten ineens in het midden van de baan en lieten hun fietsen vallen in het midden van de weg, begonnen te roepen en te tieren, en op mijn ruit te kloppen.
Ik heb hier niet op gereageerd, had zelfs niet geclaxoneerd toen ze op een levensgevaarlijke manier de rijbaan overstaken.

Ik ben uit paniek doorgereden, en heb op het wiel van een van de fietsen gereden (die verspreid lagen op de weg).
500m later ben ik gestopt, heb ik politie gebeld. Deze zijn naar mij toe gereden; en heb ik mijn uitleg gedaan (geen officiële verklaring afgelegd want de tegenpartij had toen de politie nog niet gebeld.)

Hiernet heb ik nog eens nagevraagd bij de politie wat het gevolg gaat zijn.
Ze vertelden me dat de tegenpartij ook al klacht had ingediend, en dat ik waarschijnlijk een verzoek ging krijgen om een verklaring af te leggen.

Kan ik dit juridisch winnen, of ga ik de schade van zijn fiets moeten betalen?
Normaal heb ik wel gratis rechtsbijstand, aangezien ik aan het werken was met de wagen van mijn werkgever.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 apr 2020 09:25


Ze stopten ineens in het midden van de baan en lieten hun fietsen vallen in het midden van de weg, begonnen te roepen en te tieren, en op mijn ruit te kloppen.

Ik ben uit paniek doorgereden, en heb op het wiel van een van de fietsen gereden (die verspreid lagen op de weg).
500m later ben ik gestopt, heb ik politie gebeld. Deze zijn naar mij toe gereden; en heb ik mijn uitleg gedaan (geen officiële verklaring afgelegd want de tegenpartij had toen de politie nog niet gebeld.)
Het is een serieus probleem voor u als er achteraf geen registratie van die interventie blijkt te zijn gebeurd.
En dat weet u niet tot het te laat is.
Dan is er enkel de eenzijdige klacht van de tegenpartij, met 3, en ongetwijfeld onderling afgestemd ...

U gaat best naar politie, en legt daar klacht neer tegen onbekenden wegens verkeersagressie.

Verwijst in uw verklaring nadrukkelijk naar uw telefoontje naar de politie, datum, uur, dat politie langs gekomen is maar geen verklaring genoteerd heeft - wat hebben ze wel genoteerd ?

En doet rest van uw uitleg.
Ze vertelden me dat de tegenpartij ook al klacht had ingediend, en dat ik waarschijnlijk een verzoek ging krijgen om een verklaring af te leggen.
Waarschijnlijk ... :roll:



Waar was het ergens, dan kunnen we eens kijken wie voorrang had :?:
Maar dat staat op zich volledig los van de verkeersagressie


Indien de fietsers voorrang moeten verlenen, komt er nog het in gevaar brengen van andere weggebruiker bij
Art 7.2
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/104-art7

jef007
Berichten: 1681

#3 , 28 apr 2020 09:42

waarom hebben die fietsers hun fiets in het midden van de straat op de grond gegooid??

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 28 apr 2020 09:57

Als politie bij u is geweest en u spreekt dat u over een wiel bent gereden MOET men daar op zijn minst een melding van maken.
Ga bij die zone waar dus ook de feiten gebeurd zijn aangifte doen. Daar kan men achterhalen wie er gestuurd is en zeker als u 101 of 112 hebt gebeld.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 28 apr 2020 11:09

waarom hebben die fietsers hun fiets in het midden van de straat op de grond gegooid??
typische oplichtingspoging

claimen dat topic starter als een "zot" reed en hun fietsen heeft beschadigd om dan een poging te doen om verzekeringsgeld te krijgen

6334
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 apr 2020 23:00

Er is een meldingsnummer van aangemaakt. Dus vluchtmisdrijf is uit den boze.

Mijn werkgever gaat mij gelukkig wel bescherming geven, moest het tot een rechtzaak komen.

De fietsers hadden geen voorrang, dus op dat gebied ben ik ook in mijn recht.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#7 , 29 apr 2020 22:10

Er is een meldingsnummer van aangemaakt. Dus vluchtmisdrijf is uit den boze.

Mijn werkgever gaat mij gelukkig wel bescherming geven, moest het tot een rechtzaak komen.

De fietsers hadden geen voorrang, dus op dat gebied ben ik ook in mijn recht.
voor vluchtmisdrijf hoeft u niet te vrezen, u eigen veiligheid gaat voor.

als 3 personen zich zo agressief en gewelddadig opstellen dat uw eigen veiligheid en gezondheid in gevaar komt, dan raad de politie zelf ook aan om de plaats te verlaten en de politie telefonisch te contacteren (101) of naar het dichtstbijzijnde bureau te rijden (ietsje moeilijker in deze tijden, zeker lokale kleine kantoren)

Terug naar “Verkeersongevallen”