ongeval fiets

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

ongeval fiets

#1 , 02 apr 2020 10:23

hallo

mijn zoon van 12 staat stil op kruispunt en wordt aangereden van links door P.W.
de feiten zijn van aug 2019
er is oude schade aan het oude voert uig maar kan niet allemaal zijn van mijn zoon. Wat rubber die plakt aan de rechter flank van PW.
Remmen kapot fiets, geen gekwetsten geen dokter
politie wordt opgeroepen door bestuurder PW ik krijg bewijs van aangifte...Maar ik hoor van politie niets meer, het dossier zou geseponeerd zijn : ongeval enkel stoff. schade. ?? Mijn zoon is niet gehoord geweest door politie.

Nu krijg ik AZ van advocaat tegenpartij met een "expertise" schade aan PW van 1500€.

ik verwittig mijn verzekeraar, tegenpartij eist dat ik de schade betaal of ik zou gedagvaard worden, ik heb al email gestuurd naar advocaat om te betwisten, in mijn verklaring politie stond dat mijn zoon stil stond op moment van aanrijding.

mijn zoon zegt vanaf begin dat die man nooit geremd heeft en hem misschien opzettelijk heeft willen aanrijden. (geen remspoor) aangezien wij in verleden ernstige feiten meegemaakt hadden hebben wij beiden al jaren contactverbod van politie. moet lukken..

wat dien ik te doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 apr 2020 15:10

mijn zoon van 12 staat stil op kruispunt en wordt aangereden van links door P.W.
Kan u meer info geven over de omstandigheden van het ongeval ?

er is oude schade aan het oude voert uig maar kan niet allemaal zijn van mijn zoon. Wat rubber die plakt aan de rechter flank van PW.
Heeft u foto's oid waarmee dat duidelijk wordt ?
Maar ik hoor van politie niets meer, het dossier zou geseponeerd zijn : ongeval enkel stoff. schade. ??
Kan best
Is klassiek intussen
Burgerlijk afhandelen ...

Via verzekering, of indien daarbij geen overeenstemlming is, via de burgerlijke rechtbank.
Nu krijg ik AZ van advocaat tegenpartij met een "expertise" schade aan PW van 1500€.

ik verwittig mijn verzekeraar, tegenpartij eist dat ik de schade betaal of ik zou gedagvaard worden, ik heb al email gestuurd naar advocaat om te betwisten, in mijn verklaring politie stond dat mijn zoon stil stond op moment van aanrijding.
Welke argumenten gebruikt de tegenpartij om te stellen dat uw zoon aansprakelijk zou zijn ?

mijn zoon zegt vanaf begin dat die man nooit geremd heeft en hem misschien opzettelijk heeft willen aanrijden. (geen remspoor) aangezien wij in verleden ernstige feiten meegemaakt hadden hebben
Staat dat ook in PV ?


Remsporen zijn er nauwelijks nog te zien tegenwoordig (ABS)
Je moet moeite doen om dat nog te zien, meteen of zo snel mogelijk na ongeval, en weten hoe te kijken

wij beiden al jaren contactverbod van politie.
U en de aanrijdende persoon ?

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2020 16:59

mijn zoon stond stil 1/3 op kruispunt PW stopt doet teken dat hij door mag maar reed dan door
mijn zoon stopt maar hij reed hem aan voorwiel, je kunt zien dat schade enkel van rubber is, je kon het er zo afwrijven. andere krassen waren duidelijk overal PW en niet van zoon
ja we hebben fotosvan schade PW
hallo argumenten zijn dat mijn zoon niet stilstond maar doorreed, en zogezegd zou doorgereden hebben
neen staat niet in pv van opzettelijkheid. heb dat ook niet verklaard is maar nadien gebleken
ja beiden contactverbod

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 02 apr 2020 17:37

mijn zoon stond stil 1/3 op kruispunt PW stopt doet teken dat hij door mag maar reed dan door
Normaal neemt politie toch (minstens) de verklaringen van beide partijen op ... :?:


Allemaal moeilijk te bewijzen achteraf als er geen getuigen van zijn.
Idem met dat uw zoon stil stond, of doorreed ...


Is natuurlijk wel opvallend dat uw zoon aangereden wordt door iemand waarmee u contactverbod heeft.
Wonen jullie in de buurt van elkaar :?:
Kàn het gewoon stom toeval zijn ?


En ongeval omstandigheden zelf, plaats ... :?:
Van waar kwam uw zoon, moest hij voorrang verlenen ...

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 apr 2020 18:19

wat in zijn verklaring staat weet ik niet
het is toeval dat ze elkaar kruisten maar niet dat hij doorreed
vroeger was het mijn buur
mijn zoon kwam van rechts maar moest voorrang geven doch bestuurder deed teken om hem door te laten , eens hij door had dat het mijn zoon was is hij doorgereden
maar aan de schade te zien moet hij stilgestaan hebben
ook zijn nieuwe fiets was kapot

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 05 apr 2020 14:51

In de wiskunde les vroeger was het "Wat moeten we bewijzen ?"
In juridische termen wordt dat: "Wat kàn je bewijzen ?"

En dat is vrees ik zeer weinig, intussen 8 maanden na de feiten

U heeft het al doorgegeven aan uw verzekering,
zij zullen het ook nog weleens bekijken,
kunnen strafdossier eventueel dossier opvragen.

Maar ik vermoed dat zij tot dezelfde conclusie gaan komen, en schade van de tegenpartij zullen vergoeden.

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 apr 2020 18:28

vergoeden voor wat ? enkele bandensporen aan de auto van 20 jaar oud ? en wat met zijn nieuwe fiets ?
wij lieten voor de vrede Gods de zaak rusten en nu begint hij weer. Net als vroeger.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 05 apr 2020 22:15

vergoeden voor wat ?
enkele bandensporen aan de auto van 20 jaar oud ?
Vergoeden voor de schade vastgesteld na ongeval.
Gaat vrij waarschijnlijk wel in PV staan of en waar er schade vastgesteld is.
en wat met zijn nieuwe fiets ?
Eigen schade ...


Als u niet kan bewijzen wat u beweert, kan u daar niets mee aanvangen.
Niet bij verzekering, niet voor rechtbank.


Tegenpartij draait uw beweringen ongetwijfeld om als het verder gaat:
"Zijn zoon rijdt tegen mijn auto, en hij begint weer als vroeger ..."

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 apr 2020 23:10

man bijt hond

Terug naar “Verkeersongevallen”