Verzekeraar wilt in hoger beroep

Izzy84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verzekeraar wilt in hoger beroep

#1 , 04 feb 2020 20:11

Beste,

Ruim een jaar geleden heb ik een ongeval gehad met een speedpedelec. Ik ben voor de rechter verschenen en heb gelukkig alleen een voorwaardelijke straf gekregen. Geen boete, geen rijontzegging. Ik ben tevreden met de voorwaardelijke straf. Nu wilt mijn verzekeraar in hoger beroep gaan tegen de schuldigverklaring. Ze denken dat de speedpedelec ook fout is geweest, omdat hij met een hoge snelheid tegen mijn auto was gebotst. De advocaat had hiervoor al gepleit, maar dat was niet gelukt.

Ik weet wat de verzekeraar wilt bereiken. Zij willen natuurlijk zo min mogelijke kosten/schadevergoeding betalen, maar als we akkoord gaan, bestaat er een kleine kans dat het parket een hogere straf kan geven. Eerlijk gezegd ben ik tevreden met de straf die ik heb gekregen.

Mijn vragen zijn: Mag de verzekeraar zonder onze toestemming hoger beroep aantekenen tegen schuldigverklaring? Mag ik weigeren? En als ik weiger kan ik problemen krijgen met de verzekeraar?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 07 feb 2020 19:06

Beste

De maatschappij kan dat. Ze treedt op namens jou en mag dus zelf haar strategie bepalen. Zij is tenslotte ook degene die de factuur opraapt, dus ook evident dat ze die factuur mag proberen te beperken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 07 feb 2020 20:07

Wat waren de ongevalsomstandigheden ?

TTZ: is er een reden om te denken dat de speed-pedelec ook deels in fout was ?

Voorwaardelijke straf is iets dat wel jaren boven je hoofd hangt ... en snel kan neerkomen .
Nu lijkt dat OK
Geen boete, geen verval
Maar als je nog ergens een PV oppikt, kan dat tegenvallen

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 07 feb 2020 21:10

kan izzy84 dan niet voor de rechtbank verklaren dat hij zich beruste in de straf die hij kreeg, maar dat het de verzekeraar zelf is die niet berust in de opgelegde straf/schadevergoedingen?

Terug naar “Verkeersongevallen”