Verkeersongeval met fiets

xeven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval met fiets

#1 , 15 dec 2019 21:42

Beste

Een tijdje terug ben ik met mijn fiets tegen een geparkeerde wagen gereden, en zwaar ten val gekomen. Het gebeurde na een avondje stappen en dus heb ik ook een positieve ademtest afgelegd.

Nu weet ik dat de (lichte) schade aan de wagen op mij zal worden verhaald. Echter zal ik hoogstwaarschijnlijk moeten voorkomen voor de politierechtbank. Nu vroeg ik mij af het een meerwaarde is om mij te laten vertegenwoordigen door een advocaat aangezien ik nog geen eerdere aanrakingen met het gerecht heb gehad.

Ook vroeg ik mij af indien ik beroep kan doen op de optie rechtsbijstand van de familiale verzekering hiervoor?

Alvast bedankt voor een antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 15 dec 2019 22:04

rechtsbijstand van de familiale verzekering dient u aan hun te vragen

de kans dat u moet voorkomen is 50/50

xeven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2019 22:37

Beste

Bedankt voor de snelle reactie. Waarom denkt u dat de kans 50/50 is en indien ik niet moet voorkomen, wordt er dan een minnelijke schikking opgestuurd ?

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 16 dec 2019 10:20

vervolging hangt af van de regio waar u woont en de werklast dat men daar heeft

hangt ook af of u de tegenpartij al dan niet volledig heeft vergoed en de hoeveelste overtreding u heeft begaan.

er is dan altijd de kans dat u een minnelijke schikking krijgt, als u dat krijgt betalen en dan is de kous er mee af

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 16 dec 2019 11:37

Nu vroeg ik mij af het een meerwaarde is om mij te laten vertegenwoordigen door een advocaat aangezien ik nog geen eerdere aanrakingen met het gerecht heb gehad.
Als u die zelf moet betalen, de inbreuken niet betwist worden, de intoxicatie nog redelijk is, gaat die waarschijnlijk meer kosten dan opbrengen ...

In elk geval zorgen dat de tegenpartij tegen dan vergoed is.
Geen domme dingen zeggen zoals "Ik rij speciaal met de fiets als ik ga drinken"


Wetgever heeft in 2017 -helaas- het rijbewijs van zelfs dronken fietsers wat beter beschermd ...
https://wegcode.be/actueel/2135-dronken ... te-leveren

Ook vroeg ik mij af indien ik beroep kan doen op de optie rechtsbijstand van de familiale verzekering hiervoor?
Polis nalezen ...

xeven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 dec 2019 17:52

Bedankt voor het antwoord.

Ik was ook van plan om onmiddellijk te betalen van zodra de verzekeraar van de tegenpartij regres uitoefent en mij een factuur opstuurt. Hopelijk duurt dit niet te lang.

Terug naar “Verkeersongevallen”