Aangereden met fiets

Dirkwachter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aangereden met fiets

#1 , 06 dec 2019 11:21

Hallo,
1 augustus stak ik met mijn koersfiets de baan over (aan de lichten; groen), toen een juffrouw komende uit de tegenovergestelde richting links wou afslaan. Ze had mij echter niet gezien (bezig tegen kindjes op achterbank) en heeft mij aangereden ter hoogte van zadel en achterwiel. Ze gaf direct toe dat ze me niet had gezien omdat ze afgeladen was door de kindjes op dezchterbznk
Lichamelijk had ik geen grote letsels, enkel mijn fiets, zonnebril en telefoon waren beschadigd. Er werd een aanrijfingsgeformulier ingevuld dezelfde week hen ik deze ook binnen gebracht bij mijn verzekeraar voor familiale. Op 13 augustus kreeg ik nieuws dat ze mijn schadegeval hadden voorgelegd aan de verzekeraar van de tegenpartij. Intussen moest ik aankoopbewijzen en bestek voorleggen van fiets , bril, telefoon . Zo gezegd zo gedaan, alles binnen gebracht. Maar nu zijn we begin december ... en heb ik nog steeds geen cent gezien. Mijn fiets staat ook al sinds 1 aug vast bij de hersteller...
Mijn verzekering zegt “ we wachten hun antwoord af..”
Kan dit zo lang duren? Vinden ze het normaal dat je zo 6 maanduw hobby niet kan beoefenen? of wordt je geacht 2 koerdfietsen te hebben?
Betwisting over schuld kan de oorzaak niet zijn, staat op aantijgingen gsformulier en heb 2 getuigen..

😏
Een geïrriteerde Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 06 dec 2019 11:56

Lichamelijk had ik geen grote letsels,
U had dus wel letsels ?

Letselongevallen dienen aangegeven te worden bij de politie.
(FYI: Een blauwe plek is een inwendige bloedstorting ... dus letsel .)
Is dat gebeurd :?:

Zijn er bewijzen van de letsels, indien niet aangegeven :?:


Afhandelingstermijn is veel te lang.
Wat doet uw verzekering, buiten afwachten :?:

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 06 dec 2019 11:58

Tiens, ik had ongeveer hetzelfde gevraagd, maar mijn antwoord is spoorloos. Zal wel aan mij liggen. :(

Hebt u rechtsbijstand bij uw familiale verzekering? Zet die dan asap aan het werk !

En waar blijft uw makelaar ?

Reclame

Dirkwachter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2019 11:11

sorry voor late antwoord , kreeg geen meldingen.
Op het moment (dag) van de aanrijding had ik niks, tegen de avond begon mijn enkel wat pijn te doen, maar niks onoverkomelijks.
Ik ben verzekerd bij [mijn verzekering] en ging rechtstreeks naar het kantoor. Deze heeft de dienst “schadebeheer” aan het werk gezet. Deze nemen een afwachtende houding aan “we wachten reactie van [verzekering tegenpartij] af”....
en ja ikheb rechtsbijstand. Ik dacht dat dat die dienst “schadebeheer” was.

Ik heb nu toch de ombudsdienst geschreven. Het schijnt dat het nl niet langer dan 3 maand mag aanslepen. Het meisje die mij aanreed doet zelfs geen moeite om te antwoorden ( ik had haar bericht om te vragen of zij misschien wist wrm het zolang duurde) ...

Dirkwachter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2019 11:14

Ik heb dus geen bewijs van de enkel. Politie is ook niet ter plaatse geweest, zeer dom van mij. Dit kom ik geen 2de keer tegen 🤬

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 22 dec 2019 22:22

U had al lang aangifte bij politie moeten doen - dan wordt tegenpartij ook gehoord in een PV.

Terug naar “Verkeersongevallen”