Scooter zonder verzekering en rijbewijs

Superheld
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scooter zonder verzekering en rijbewijs

#1 , 02 dec 2019 00:34

Vorigjaar (1juni 2019) had ik van een jongen die ik via via ken een scooter gekocht voor 50 euro een opknapper, zonder verzekering of niks. Op dat moment ben ik 14 jaar, ik wil hem dus na huis rijden en eenmaal bijna thuis had ik hem bij een fietsen stalling gelegd, ik ben na huis gegaan wat gaan drinken en toen ik terug kwam stond dr een cobie met 2 agenten, nou goed ik maar naar de scooter gelopen en ze vroegen om verzekering papieren die ik niet had en ook geen rijbewijs, ik ben niet opgepakt maar de scooter is meegenomen in de cobie zelf omdat ze "takelkosten wouden sparen" na 2 weken heb ik een brief van de politie gekregen met mn verklaring. we zitten ondertussen december (7 maanden later) en buiten die brief heb ik niksmeer gehoord ondertussen ben ik al 15 jaar geworden en weet ik nogsteeds niet wat mijn straf is en of er nog gevolgen gaan komen, ik hen via een andere vriend gehoord dat een zaak na 1 jaar word geseponeerd dusja van ene kant hoop ik dat maar moest ik toch nog voorkomen wat zou mijn straf dan kunnen zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 dec 2019 01:06

Vorigjaar (1juni 2019)
Het is nog steeds 2019 ... :wink:
had ik van een jongen die ik via via ken een scooter gekocht voor 50 euro een opknapper, zonder verzekering of niks. Op dat moment ben ik 14 jaar
Dus evenmin rijbewijs ...
Heeft de politie je er mee zien rijden ?

Bromfietsen moeten tegenwoordig ook ingeschreven zijn - dwz nummerplaat hebben - ook niet dus ...
scooter is meegenomen in de cobie zelf omdat ze "takelkosten wouden sparen" na 2 weken heb ik een brief van de politie gekregen met mn verklaring.
we zitten ondertussen december (7 maanden later) en buiten die brief heb ik niksmeer gehoord
Hopelijk staat die al geen 7 maanden in een betalende stalling ...
... dan veeg je het niet uit met 50€

Ga naar politie en vraag wat er met je bromfiets gebeurd is
Of die vrijgegeven is door parket

Probleem gaat wslk zijn om 'm onverzekerd mee te krijgen ...

ondertussen ben ik al 15 jaar geworden en weet ik nog steeds niet wat mijn straf is
Dat kan nog wel even duren ... als er vervolgd wordt
ik hen via een andere vriend gehoord dat een zaak na 1 jaar word geseponeerd
In een druk juridisch arrondissement, komt er pas na een jaar of zo een dagvaarding
Verjaringstermijnen werden zelfs nog opgetrokken ...

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”