Schadevergoeding na ongeval

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

Re: Schadevergoeding na ongeval

#16 , 20 nov 2019 12:54

Heb vandaag de tegen expert gehoord. Hij zegt dat het niet mogelijk is om de schade vergoed te krijgen voor de volledige motor aangezien ik niet direct ben gestopt na de klap. Nu zit er niets anders op dan het voorstel te aanvaardden van de 1ste expert waarin ze 5 % van de volledige schade willen vergoeden. Heb dashcambeelden waarbij je ziet dat ik over het object rij en doorrijd en de wagen 5 min later het begeeft. Dit gebeurde allemaal op de snelweg en ik wist niet dat er olie lekte aangezien de wagen dit ook niet aangaf. Bij mercedes zeggen ze ook dat die modellen enkel de melding geven olie niveau controleren bij tankstop. Wat kan ik nu doen? Het voorstel accepteren of verder gaan met een advocaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 20 nov 2019 14:42

Aansprakelijkheid gaat uit van 3 elementen:

-fout
-schade
-oorzakelijk verband tussen beide

Zoals u ziet, is daar geen tijdsfactor in betrokken

Tijd kan betekenen dat het oorzakelijk verband moeilijker te bewijzen is
Maar als dat er is, is de aansprakelijkheid er ook ...

U reed door terwijl u zich nog niet bewust was van de aard en omvang van de voor u nog onzichtbare schade (onder de auto)
Dat is perfect normaal
Als je elke keer zou moeten stoppen als er iets van straatvuil onder je auto passeert ...

U bent gestopt zodra u de eerste aanwijzing had van schade, en veel verder was dat duidelijk niet
Dat hoort voldoende te zijn

En het is een klassieke truc van AWV om hun verantwoordelijkheid te ontlopen of te minimaliseren

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 nov 2019 14:47

Wat zijn nu de stappen die ik moet ondernemen?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 nov 2019 15:02

Rechtsbijstandsverzekering vragen om dossier aan advocaat over te maken.

Door een gebrek van de zaak werd schade veroorzaakt. Er bestaat een oorzakelijk verband tussen de schade die u geleden hebt en het gebrek van de zaak. Zonder dat gebrek zou de schade, zoals ze is ontstaan, niet zijn ontstaan.
Het slachtoffer van de schade kan mee aansprakelijk gesteld worden voor een deel van de schade als dit slachtoffer een fout gemaakt heeft. Het is aan het Vlaams Gewest om te bewijzen dat u een fout gemaakt hebt. Dus, dat u wist, of moest weten, dat u niet verder mocht rijden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 20 nov 2019 15:09

Het is aan het Vlaams Gewest om te bewijzen dat u een fout gemaakt hebt. Dus, dat u wist, of moest weten, dat u niet verder mocht rijden.
Niet enkel rijden
Stoppen en motor laten draaien had zelfde effect gehad ...

Terug naar “Verkeersongevallen”