Aanrijdingsformulier

GertVDH
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Aanrijdingsformulier

#1 , 10 okt 2019 20:18

Hallo iedereen,

Even de kwestie schetsen:

Eind november 2018, 10,5 maanden geleden dus, had ik een schadegeval met mijn toenmalige wagen.
Een camionnette die aan mijn rechterkant geparkeerd stond reed achterwaarts in de rechterkant van mijn wagen die stilstond. Ik zat ook in mijn wagen op de moment van het ongeval met enkel blikschade.
De stress van het moment heeft ervoor gezorgd dat ik een “foutief kruisje” heb aangeduid op het aanrijdingsformulier, mede omdat ik er zelf geen bij had én ik het Franstalige aanrijdingsformulier (een taal die me minder machtig is) dus verkeerd heb geïnterpreteerd. Deze kreeg ik van de tegenpartij.
Het bestek kwam neer op een schade van +- 1600€, waarvan ik dus zelf een 800€ van diende te betalen en dat ook zsm gedaan heb, omdat op die moment diezelfde auto verkocht was aan de garage waar ik me een nieuwe wagen aanschafte.
U kan het vast al raden dat ik zeer ontevreden ben met deze gang van zaken! Ik heb een getuigenverklaring neergelegd, waar letterlijk in genoteerd staat dat die persoon mij zag stilstaan en de camionnette op mij reed achterwaarts (bleek niet voldoende voor de verzekering). Ik heb camerabeelden opgevraagd, helaas door de wet op de privacy waren die al gewist. Zeer recent heb ik contact gehad met de bestuurder van de camionnette, een vriendelijke man van allochtone afkomst (reed met camionnette van zijn werk) die bereid is een verklaring af te leggen dat dit schadegeval verkeerd is afgehandeld, dat hij volledig in fout is.
Zijn werkgever stuurt me door naar de verzekeringsmij van de firma waar de camionnettes worden geleased. Op hun beurt zegden die me vandaag nog niks meer te kunnen doen en dat ik me moet wenden naar mijn verzekeringsmij (waar ik voor mn nieuwe wagen niet meer ben).

Ik ben ten einde raad.

Alle tips zijn welkom!!

Hartelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 okt 2019 16:21

U had de verzekeringsregeling moeten betwisten toen men daarmee bezig was, niet een jaar nadien.
Als u een getuige had, waarom dan akkoord gaan met een voor u nadelige regeling vanwege de verzekering ?

Tegenpartij gaat ook niet meer zo vriendelijk tegen zichzelf getuigen, als u deze vriendelijke allochtoon als bestuurder laat dagvaarden voor de politierechtbank ... àls dat zelfs nog maar gaat, want ongeval is vermoedelijk nooit aangegeven, hoewel verplicht indien er geen overeenstemming is tussen de partijen .

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”