Schade aan opritmuurtje door buurman

thomasdb
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Schade aan opritmuurtje door buurman

#1 , 25 sep 2019 15:30

iedereen ik zit met een probleempje.

Gisteravond heeft de buurman/vrouw bij het oprijden of afrijden ons muurtje geraakt dat de opritten scheidt, hierdoor is er grote scheur in de beton tussen de bakstenen.

Vandaag hebben wij dit gezien en de buurman geeft toe dat zij dit gedaan hebben, en hij gaat het ook oplossen alleen ik ken deze mensen niet (huurhuis) en ik wil hem wel geloven maar ergens wil ik mij ook wel indekken zodat dit geen maanden aansleept of ineens van niets meer weet.
Of erger nog dat het muurtje omvalt.

Welke stappen kan ik het beste nemen om de buurman wat vertrouwen te geven maar toch nog ingedekt te zijn?

Alvast bedankt
Thomas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 25 sep 2019 15:38

ik zou beginnen met mijn brandverzekering te verwittigen; die moeten normaal uw schade door dit ongeval vergoeden, en recupereren dan al dan niet bij uw buurman. Het feit dat uw verzekering hen contacteert maakt ze wel wakker, en vooral, uzelf bent niet de boeman in deze zaak. :D

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 sep 2019 16:11

Laat uw buurman een Europees ongevallendocument invullen en ondertekenen , en maak dat over aan uw verzekering

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”