Uitnodiging tot verhoor ivm zogezegd vluchtmisdrijf, help?

Vluchtmisdrijver
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: Uitnodiging tot verhoor ivm zogezegd vluchtmisdrijf, help?

#16 , 23 sep 2019 14:51

Uw advocaat zal u wel vertegenwoordigen als u op reis bent.
Mja, in een zaak met zo'n grote (voor mij dan toch) mogelijke gevolgen, wens ik daar liever bij te zijn om mijn zaak te verdedigen hoor...

Dat getuigt ook maar van respect tov de rechtbank vind ik?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 23 sep 2019 15:04

Dan zal je uw vakantiegenoegens moeten temperen. Alleen goddelijke wezens kunnen op verschillende plaats tegelijk zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 23 sep 2019 17:13

Euh, die beelden gaan naar alle waarschijnlijkheid niet de volledige 2-3u bevatten dat ik daar stond. Dus die andere camerabeelden opvragen, hoe doe ik dat dan?
U vraagt daar achter bij de politie
Dat er beelden zijn van toen u parkeerde is één ding

Zou nogal toevallig zijn dat de beelden van toen u parkeerde er wel nog zijn, maar niet van toen de tegenpartij weg reed
Als er schade is, kan die ook dàn ontstaan zijn

Nogmaals de vraag dus: als er zo'n camerabeelden zijn in het dossier, moet de verhorende politieagent(e) me dat dan melden tijdens het verhoor?
Kan zijn dat ze u daarmee confronteren.
Kan zijn van niet

Als er volgens u niets gebeurd is bij parkeren, kan u daar rustig naar vragen, verwijzen, want de beelden waren er blijkbaar volgens correspondentie verzekeringen

Heeft uw verzekering u die dan niet getoond of doorgestuurd ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 23 sep 2019 17:16

Iemand enig idee trouwens wat de te verwachten termijn is tussen verhoor en effectieve dagvaarding/zitting? Spreken we hier over weken/maanden/jaren? :?
Valt geen lijn in te trekken

Eerst moet er nog beslist worden of ze gaan vervolgen. Of niet.

Vervolgens kan het dan maanden, of een jaar duren voor er effectief gedagvaard wordt .
Verjaringstermijn is 3 jaar, mits stuiting worden er dat 6, dus parket "heeft tijd" zat.

Vluchtmisdrijver
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#20 , 23 sep 2019 19:57

Euh, die beelden gaan naar alle waarschijnlijkheid niet de volledige 2-3u bevatten dat ik daar stond. Dus die andere camerabeelden opvragen, hoe doe ik dat dan?
U vraagt daar achter bij de politie
Dat er beelden zijn van toen u parkeerde is één ding

Zou nogal toevallig zijn dat de beelden van toen u parkeerde er wel nog zijn, maar niet van toen de tegenpartij weg reed
Als er schade is, kan die ook dàn ontstaan zijn
Wel, dat is dus voor mij nu, na alle ingeslopen twijfel, het moeilijkste om in te schatten...

Er zijn verschillende theoretische mogelijkheden:
  • Er zijn helemaal geen camerabeelden bekend zijn bij de politierechter, dan is het puur woord tegen woord
  • Er zijn beelden waarop niet echt iets duidelijk te zien is, maar dus ook niet de beelden van bij het wegrijden of als de politie is langs geweest voor vaststellingen (geen idee of dat het geval is, of men op kantoor aangifte is gaan doen)
  • Er zijn beelden waarop DUIDELIJK te zien is dat ik de wagen raak én/of eventuele schade (te lang) check
Indien 1 of 2 hou ik misschien beter gewoon mijn mond over camerabeelden, indien 3, ben ik uiteraard en dan waarschijnlijk ook wel terecht de pineut, ook al herinner ik het me anders...

Zucht, ik denk er gewoon te veel over na waarschijnlijk :(
Nogmaals de vraag dus: als er zo'n camerabeelden zijn in het dossier, moet de verhorende politieagent(e) me dat dan melden tijdens het verhoor?
Kan zijn dat ze u daarmee confronteren.
Kan zijn van niet

Als er volgens u niets gebeurd is bij parkeren, kan u daar rustig naar vragen, verwijzen, want de beelden waren er blijkbaar volgens correspondentie verzekeringen

Heeft uw verzekering u die dan niet getoond of doorgestuurd ?
Mijn verzekeraar heeft de beelden naar eigen zeggen niet ontvangen. Ik heb er enkel weet van door het e-mailverkeer tussen de andere bestuurder en zijn verzekeraar, dat (per abuis?) naar mij is doorgemaild als PDF bijlage.

Vluchtmisdrijver
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 sep 2019 20:00

Iemand enig idee trouwens wat de te verwachten termijn is tussen verhoor en effectieve dagvaarding/zitting? Spreken we hier over weken/maanden/jaren? :?
Valt geen lijn in te trekken

Eerst moet er nog beslist worden of ze gaan vervolgen. Of niet.

Vervolgens kan het dan maanden, of een jaar duren voor er effectief gedagvaard wordt .
Verjaringstermijn is 3 jaar, mits stuiting worden er dat 6, dus parket "heeft tijd" zat.
Neenee, ik hoop niet op verjaring hoor, het was gewoon om in te schatten hoe lang ik nog met dit "Zwaard van Damocles" boven mijn hoofd ga zitten :?

P.S.: Verjaring vind ik persoonlijk de allerlafste "methode" om aan vervolging te ontsnappen, nog een trapje boven procedurefouten :wink:

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#22 , 23 sep 2019 20:02

Vanwaar al dat gebrek aan zelfvertrouwen? :shock:
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE


Terug naar “Verkeersongevallen”