ongeval auto bromfiets/scooter

kris123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ongeval auto bromfiets/scooter

#1 , 20 jul 2019 00:46

Bij het oprijden van mijn oprit:
Pinker opgezet en rechts mijn oprit opgereden en de bromfiets/scooter heeft mij geraakt beginnende bij mijn achterste deur tot begin van mijn voordeur.
Tussen het fietspad en de weg bevind zich een haag van +-1m hoog die de zichtbaarheid belemmerd. ook staat op het einde van die haag, juist voor mijn oprit ook nog eens een paal +-4m hoog met camera s (dikte van verlichtingspaal) dus in mijn spiegel zag ik niet veel, ook reed ik tamelijk traag omdat ik ging afslagen en zat er iemand naast mij.
Ik zag bij het afdraaien juist een glimp van een zwarte helm die afkwam en kon nog juist naar rechts afdraaien zodanig dat de bromfiets tegen mijn flank geschoven is, anders was het recht in mijn deur, en was de impact anders rechte hoek in plaats van 30-45, nu heeft hij tegen mijn flank geschoven . Dit tegen lage snelheid daar hij geremd heeft. De bestuurder heeft zich laten vallen en had niets, zijn scooter had niets op het eerste zicht.
Ik heb gevraagd of hij wou binnenkomen om even te bekomen van de schok.
Hij heeft gezegd dat hij niets had en dat er al krassen van vorige ongevallen op zijn scooter zaten.
Ik heb hem gezegd indien hij schade had of morgen pijn had hij diende terug te komen om de verzekeringspapieren op te maken.
Nu mijn wagen heeft een lelijke deuk en enkele mooie krassen.
Wie is hier in fout?
Had het een fietser geweest dan had ik hem voorbij gereden en wist ik dat hij op komst was+ fietser steekt hoger uit dan die scooter+ snelheid is minder.
De persoon wist mij te vertellen dat een tijdje gelede, hij het zelfde meegemaakt had op ongeveer dezelfde plaats maar dan aan de overzijde.
Kan ik een klacht indienen tegen de gemeente dat die haag veel te hoog is(ook buren klagen reeds geruime tijd) soms zelf hoger dan 1m in bepaalde periodes van het jaar en de breedte is meer dan 60 cm.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 20 jul 2019 07:37

U bent in fout. Daar is eigenlijk twijfel over.
U kan de gemeente VRAGEN om de haag aan te passen. Verwijs daarbij naar de ongevallen, die zonder aangifte bij de politie natuurlijk niet geregistreerd staan. Het kan zijn dat de gemeente zich van geen kwaad bewust is.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 20 jul 2019 09:13

Wie is hier in fout?
U ...

19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.


Maar een haag van een meter hoog in zo'n positie en icm opritten, is werkelijk vragen om dit soort ongevallen.
Kinderen (te voet of op fiets) zie je dan gewoon nooit aankomen.

IMO is dit nalatigheid bij ontwerp en/of onderhoud van de weg
Maar of je dat ook voor de rechtbank, vele 1.000en € en vele jàren later, als vonnis krijgt, is allerminst zeker ... en dus gebeurt hier niets aan

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”