Verhoging Bonus Malus bij discussie

FreddyRibs
Topic Starter
Berichten: 4

Verhoging Bonus Malus bij discussie

#1 , 17 jul 2019 11:17

Hallo allen,

Eergisteren reed een dame tegen mijn wagen terwijl ik geparkeerd stond op een privé-parking.
De dame zag er eerst geen erg in, maar gisteren nam ze alsnog contact op omdat ze een bluts in haar auto heeft (die ze volgens mij al had) en die wil laten herstellen via de verzekering. Ik moet dus met haar afspreken om een aanrijdingsformulier in te vullen.

Nu stel ik me de vraag;
- Als er onenigheid is tussen de partijen over de situatie; hoe bepaalt de verzekering dan de aansprakelijke?
- Moet ik het formulier ondertekenen bij discussie? Wat als ik dit niet doe?..
- Wat gebeurt er met mijn bonus malus? Stijgt die sowieso? Of enkel als er wordt aangetoond dat ik in fout ben?

Bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jul 2019 11:31

Eens je polis lezen, verschild van maatschappij tot maatschappij.

Ik heb al jaren een brief dat dit nooit meer gaat stijgen bij mij, omdat ik reeds sinds 1964 nog nooit een schade geval heb gehad.
Dus eens je polisch na lezen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 jul 2019 11:33

Als zijn zwart op wit verklaard in het aanrijddingesformulier dat zij in de fout is gegaan zie ik geen probleem.
Eenzelfde brief als Louis heb ik ook nog altijd in mijn dossier steken.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 17 jul 2019 12:08

Als zijn zwart op wit verklaard in het aanrijddingesformulier dat zij in de fout is gegaan zie ik geen probleem.
Eenzelfde brief als Louis heb ik ook nog altijd in mijn dossier steken.
Mooie brief, en dito tekst.

Premie zal nooit meer stijgen, maar de maatschappij mag altijd opzeggen, dus........wat koop je daarvoor ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 17 jul 2019 15:31

Eergisteren reed een dame tegen mijn wagen terwijl ik geparkeerd stond op een privé-parking.
De dame zag er eerst geen erg in, maar gisteren nam ze alsnog contact op omdat ze een bluts in haar auto heeft (die ze volgens mij al had) en die wil laten herstellen via de verzekering.
Als zij akkoord is dat zij het ongeval veroorzaakte is er toch geen probleem of discussie ?

Ze heeft waarschijnlijk een omnium verzekering, en krijgt de herstelling dan terugbetaald ...

- Als er onenigheid is tussen de partijen over de situatie; hoe bepaalt de verzekering dan de aansprakelijke?
Dan doet uiteindelijk de rechtbank dat als je de verantwoordelijkheid blijft betwisten ...

- Moet ik het formulier ondertekenen bij discussie? Wat als ik dit niet doe?..
Bij EAF is het de bedoeling dat beide partijen akkoord zijn met wat op formulier staat

Teken dat niet als u er niet volledig mee akkoord gaat !

- Wat gebeurt er met mijn bonus malus? Stijgt die sowieso? Of enkel als er wordt aangetoond dat ik in fout ben?
Enkel indien in fout
Maar als u geparkeerd stond ...

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 17 jul 2019 15:55

Wie is er dan in fout??
Toch niet de geparkeerde wagen... 8_)

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 17 jul 2019 17:14

Zover ik weet kan op de voorzijde elke partij haar eigen versie geven, die ze dan ondertekent. De achterkant vult u zelf in, en bezorgt ze aan de verzekering.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 19 jul 2019 12:38

Zover ik weet kan op de voorzijde elke partij haar eigen versie geven, die ze dan ondertekent. De achterkant vult u zelf in, en bezorgt ze aan de verzekering.
Onderterkening betekent dat u akkoord gaat met het ganse formlulier

Teken nooit een EAF waar u niet volledig mee akkoord gaat :!:
Dat betekent per definitie dat er betwisting is: politie bijroepen, of ongeval gaan aangeven nadien ...

Terug naar “Verkeersongevallen”