Openbare weg is het ganse gedeelte dat openbaar is dus tussen de private eigendommen. berm -trottoir -fietspad - rijbaan parkeerstrook trottoir tot voortuin allemaal openbare weg.
Politie gaat zich en mag zich niet uitspreken over ongeval.
Geen kritiek op uw reactie, maar nuchtere vaststelling.
Dus als mijn wagen op mijn oprit geparkeerd staat en er doet zich hetzelfde voor dan ben ik verantwoordelijk ??
Indien men al eens kermiskoersen en dergelijke meemaakt; komt men tot de vaststelling dat de politie en seingevers aankomende wagens, fietsers, brommers zich langs de kant te plaatsen, desnoods op voetpaden en dergelijke. Heb toch enorme vragen en bezwaren bij de inrichting van dergelijke wedstrijden.
Als een taverne een terras aan de voorkant heeft, en de renners rijden er op vallen en vernielen privatieve stukken; dan is de uitbater zogezegd verantwoordelijk ?
Zoals bij alle organisaties ( wedstrijden, festivals ... ) denken de organisatoren dat hun alles toegelaten en gepermiteerd is.
Tomorrowland Boom is gisteren gestart; kom maar eens kijken naar het grote aantal zware overtredingen ( die ongestraft blijven van hogerhand ).
Heb het zeer moeilijk met zulke regelingen.