VKO in fuctie van oproep brandweer

dcollect
Topic Starter
Berichten: 4

VKO in fuctie van oproep brandweer

#1 , 13 jul 2019 22:51

Beste ,

Ik zit met een vraag waar ik geen duidelijke uitleg kan vinden op het internet .

- Ik zelf heb een gewone auto verzekering en rechtsbijstand voor mijn wagen 24/7
- bij een oproep is er een omnium verzekering van de woonplaats tot aan de kazerne voor de wagen ingeschreven op de woonplaats

Nu ben ik op weg naar de kazerne voor een oproep en kom uit een straat waar ik geen voorrang heb maar ook geen zicht op dat moment op het komend verkeer . ik beslis om mijn neus een 30 cm op straat te steken aangezien het zone 30 is om zicht te verkrijgen op het verkeer .
Dan kwam er een wagen aangereden die ik niet kon zien en hij kon me niet zien en er is een aanrijding . impact was hevig en zeker niet aan 30 maar dat valt niet te bewijzen .
Om alle problemen te vermijden en omdat het toch woord tegen woord zou zijn beslis ik dat ik in fout was , daar valt niet over te discusseren .

Nu is mijn gewone autoverzekering aangesproken voor dit ongeval en deze betaald de schade aan de tegenpartij maar ik kan natuurlijk voor mijzelf niks recupereren wat normaal is in dit geval .

Voor mijn schade heb ik alles aangegeven aan de omnium verzekering van de brandweer en daar heb ik bericht gehad dat zij inderdaad mijn schade gaan vergoeden wat ook normaal is in deze situatie .

Maar nu is er een expertise gedaan en de waarde welke ik kan ontvangen is ongeveer de helft van de waarde van gelijk welk voertuig van die vorm op de markt
het gaat over een lichte vracht waarvan de vraag groot is naar dit type wagens .

Kan ik op een of andere manier ergens een stap zetten zodat ik meer kan krijgen dan wat de expertise aantoont ? moet men niet kijken naar de marktwaarde of een gelijkaardig voertuig aanbieden of ben ik fout ingelicht .

Enige vorm van hulp in deze richting is welkom .

dank , bjorn .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 14 jul 2019 12:18

Beste

ik neem aan dat het voertuig total loss is?
Je kan je verzekering melden dat je het oneens bent met bedrag schade expertise.
Je kan dat argumenteren door groot aantal voorbeelden te leveren van gelijkaardige voertuigen (gelijkaardige motorisatie, bouwjaar, kms..) maar weet dat op de meeste sites de vraagprijzen vermeld staan, en daar wordt meestal nog een stuk op afgeboden.

Soms zal de verzekering je dan halverwege tegemoet komen, soms ook niet.

Je kan alleszins (lees ook je polisvoorwaarden) je niet akkoord formeel meedelen (aangetekend) en vragen dat er een tegenexpertise plaatsvindt.

https://www.abcverzekering.be/brandverz ... an-ik-doen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 14 jul 2019 13:42

Het komt hier gelukkig niet ter sprake, maar u schrijft
"Om alle problemen te vermijden en omdat het toch woord tegen woord zou zijn beslis ik dat ik in fout was , daar valt niet over te discusseren ."
Normaal ziet een verzekering niet echt graag dat de verzekerde welke schuld dan ook erkent.

Reclame

dcollect
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 14 jul 2019 14:41

Alvast bedankt voor de reacties .

wat betreft de schuld bekennen was het duidelijk , ik kwam uit een straat waar ik geen voorrang had dus ontkennen was geen optie .

Ik ga zeker deze week een klein dossier maken van de prijzen van auto's en ga het overmaken aan de expert en aan de verzekering .

mvg , bjorn .

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 14 jul 2019 14:51

U erkent de feiten zoals ze zijn, dat is maar normaal.
Schuld hoeft u niet te ontkennen, maar zeker niet te erkennen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 15 jul 2019 17:58

Maar nu is er een expertise gedaan en de waarde welke ik kan ontvangen is ongeveer de helft van de waarde van gelijk welk voertuig van die vorm op de markt
het gaat over een lichte vracht waarvan de vraag groot is naar dit type wagens .

Kan ik op een of andere manier ergens een stap zetten zodat ik meer kan krijgen dan wat de expertise aantoont ? moet men niet kijken naar de marktwaarde of een gelijkaardig voertuig aanbieden of ben ik fout ingelicht .
U kan de verzekering laten weten dat u voor het bedrag dat vastgesteld is als waarde voor het voertuig, helemaal géén gelijk(w)aardig vervangvoertuig kàn kopen, en dus niet akkoord kan gaan met deze schadevergoeding, omdat ze uw schade niet vergoedt ...

Doe daar prints / links met screenshots / ... van relevante advertenties bij met duidelijk zichtbare vraagprijzen (waar natuurlijk nog wat afgepingeld kan worden)

Terug naar “Verkeersongevallen”