Verkeersongeval met stoffelijke schade + intoxicatie

Verbyrt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval met stoffelijke schade + intoxicatie

#1 , 13 jul 2019 11:42

Beste,

Vorige nacht heb ik een ongeval gehad met mijn auto door op een andere auto vanachter in te rijden voor het rode licht. Er is bij mij geen schade, bij de andere auto paar krasjes. Politie is erbij gekomen en hebben pv genomen en alcoholtest gedaan. Ik had 0.6 promille in mijn bloed en rijbewijs kwijt voor 6uur. Nu heeft de politie een pv opgemaakt van ongeval met stoffelijke schade, hierbij staat niets in van mijn intoxicatie, zijn dit 2 aparte zaken dan? En wat kan ik nu verwachten van straf? Geldboete, rijverbod? En hoelang zal dit duren tot ik moet voorkomen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 13 jul 2019 21:29

Dat zijn idd.twee verschillende PV's.
Ongeval zal mogelijk geseponeerd worden.
Zo kan men voor geïntoxiceerd rijden nog wel zonder probleem vervolgen.
Ik denk niet dat er een bloedproef is genomen want dan heeft men zo direct de resultaten niet.
Duurt zeker een maand ..ook al schrijven ze zo'n onzin in de pers.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 jul 2019 18:08

Ik had 0.6 promille in mijn bloed en rijbewijs kwijt voor 6uur.

Nu heeft de politie een pv opgemaakt van ongeval met stoffelijke schade, hierbij staat niets in van mijn intoxicatie, zijn dit 2 aparte zaken dan?
Ja en neen

Gaat normaal naar parket wegens combinatie van intoxicatie en ongeval.
Parket beslist wat er mee gebeurt

0,6 ‰ wordt normaal afgehandeld met een onmiddellijke inning
In jouw geval wegens omweg langs parket wordt dat waarschijnlijk een (wat duurdere) minnelijke schikking

Ook voor veroorzaken ongeval kan je een minnelijke schikking krijgen.


Als parket vindt dat beide zaken gelinkt zijn, ttz dat de intoxicatie mee tot het ongeval leidde, kan je gedagvaard worden ...

Reclame

Verbyrt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jul 2019 17:23

Oke bedankt voor deze antwoorden al, nu heb ik al een brief van de politie gekregen. Ik dacht dat ik 0.6 promille had geblazen, maar dit bleek 0.6 mg/l UAL te zijn, wat neerkomt op een 1.3 promille ongeveer... dit zal dan gewoon een zwaardere boete zijn?

Mvg

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 19 jul 2019 10:15

Om u een idee te geven: Moest het enkel alcohol zijn, en u een niet Belg zijn, zou u een boete krijgen van 1260 euro.
In de rechtbank is de minimum 200 - 2000 x 8 = 1 600 - 16 000 euro + kosten -> +- 300 euro
Dus rechtbank is meestal iets van een 1600 (mogelijk een deel met uitstel) + 300 euro

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 19 jul 2019 10:20

u zal ofwel een onmiddellijke inning krijgen van 1600 euro. Als u dit ontvangt zou ik dat direct betalen en dan is de kous af.

ofwel zal u een uitnodiging krijgen voor de rechter waarbij minimumstraf 1600 euro is plus gerechtskosten en kosten slachtofferfonds alsook een eventueel bijkomend rijverbod.

Ik neem aan dat u geen beginnend bestuurder bent?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 19 jul 2019 12:34

Oke bedankt voor deze antwoorden al, nu heb ik al een brief van de politie gekregen. Ik dacht dat ik 0.6 promille had geblazen, maar dit bleek 0.6 mg/l UAL te zijn, wat neerkomt op een 1.3 promille ongeveer... dit zal dan gewoon een zwaardere boete zijn?
Ha, een "Van Dijck"je gedaan ... ‰ en UAL omgewisseld :lol:

Helaas kàn dit met een minnelijke schikking afgehandeld worden. 600€

U kan echter ook gedagvaard worden.

https://www.arroieper.be/nl/pagina/9-65 ... cohol.html

Terug naar “Verkeersongevallen”