verzekering-schadegeval

erna.engelen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

verzekering-schadegeval

#1 , 12 jul 2019 13:30

Jaren gelden had ik een groepsverzekering via mijn werkgever bij verzekering N. Mijn zoon had daar ook z'n autoverzekering. Hij deed een ongeval door dronkenschap. De wagen van de tegenpartij was beschadigd en de vier inzittenden veinsden gewond te zijn maar dat kon niet worden vastgesteld en er was een forfaitaire vergoeding. De wagen van mijn zoon werd niet vergoed. N. (nu B.) vorderde de kosten voor de schadeclaim voor de tegenpartij aan mijn zoon terug. Die was onvermogend op dat moment en ik kreeg een akkoord met N. dat ik in zijn plaats de kosten mocht terugbetalen met afbetalingsplan. Ik heb daar totaal geen info over, Het enige dat ik weet is dat het gaat over schadegeval 17/03/2002 en dat er sinds maart 2003 elke maand via automatische opdracht 100 euro van mijn rekening gaat naar R.V. - P/A N. met referentie ...... Ik vind het nu al zo lang duren en probeer te weten te komen hoever het hiermee staat. In de paasvakantie dit jaar belde ik B. (ex N.) daarover op maar daar bleek veel opzoekwerk niets op te leveren tot er na x keer doorverbonden te worden een vrouw sprak die me vertelde dat ze met navraag bezig is maar dat die R. V. geen antwoorden geeft Ze ging me op de hoogte houden maar ik hoor niets meer en ik weet niet wie R. V. Mijn vraag is dat ik graag een aflossingstabel zou hebben om te weten hoever ik met de afbetalingen sta. Het beginsaldo, de intresten, de maandelijkse aflossingen en het saldo op dit moment. Wat kan ik doen, waar moet ik zijn, welke stappen kan ik ondernemen. Ik hoop op goede raad , met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 12 jul 2019 14:35

Misschien eens navragen of de heer R. V. een advocaat is die u namens de vroegere verzekeraar N., nu B. heeft gecontacteerd.

In ieder geval moet u gehoor krijgen op uw vraag. Ik ga ervan uit dat u weet welk de oorspronkelijke schuldvordering is en hoeveel u tot nu heeft betaald. Dan kan u zich toch al een beeld vormen.

Zeker helderheid verschaffen over deze situatie.

P.S. Ik heb uw topic anoniem gemaakt in het kader van de GDPR.

erna.engelen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2019 19:04

bedankt alvast maar 't probleem is dat ik niet (meer) weet hoeveel de schuldvordering was, ik heb ook geen idee hoe het zit met intresten. Hoeveel ik reeds betaalde kan ik uitrekenen 196 maanden aan 100 euro is intussen 19;600 euro. Ik krijg het gevoel dat het om een vergeten automatisme gaat dat maar blijft lopen en waar niemand eigenlijk mee bezig is, zo een soort slapende rekening. Toen mijn zoon in nesten zat heb ik dit telefonisch kunnen regelen maar ik heb nooit enige documenten van vonnis of afbetalingstabel gezien. Destijds was het zo voor mij een goede oplossing om mijn zoon te helpen maar ik vind het al heel veel geld en lang duren. merci en groeten van Erna

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 12 jul 2019 19:10

Er is een vonnis. U kan bij de griffie en zeker uw zoon daar de gegevens gaan opvragen eventueel een kopie van het vonnis krijgen.
Dan weet u al wat het bedrag van de schadevergoeding zal zijn.
Ook met de referentienummers van uw betalingen zou u toch bij het oorspronkelijk dossier bij de verzekering uitkomen.

Mathieu Rutten

#5 , 12 jul 2019 19:47

Google de naam van R.V. en zet er advocaat bij....stuur hem een mail en vraag de stand van het dossier met vermelding van het referentienummer. en uw gegevens. Om zeker te spelen kan u contact opnemen met de bank en vragen wie de houder is van de rekening waar u naar toe stort. Mogelijk dat u op een derdenrekening van deze mijnheer aan het betalen bent en dat dit dossier niet zo zeer meer opgevolgd wordt.

erna.engelen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jul 2019 12:21

tIk heb ondertussen een mail verzonden naar R.V. advocaat maar kreeg tot op heden geen enkele reactie en de verzekering hoor ik ook niet meer. Ik krijg de slapende hond niet wakker Ik voel aan dat er iets totaal niet klopt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 jul 2019 12:25

tIk heb ondertussen een mail verzonden naar R.V. advocaat maar kreeg tot op heden geen enkele reactie en de verzekering hoor ik ook niet meer. Ik krijg de slapende hond niet wakker Ik voel aan dat er iets totaal niet klopt.
Houd toch in gedachten dat enorm veel mensen in verlof zijn en niet werken, en ook advocaten zijn nu in verlof.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 22 jul 2019 14:45

Aan amper 1200€/jaar bent u waarschijnlijk vooral kosten en interesten aan het afbetalen

ataturk007
Berichten: 108

#9 , 31 jul 2019 15:31

Al meer nieuw over dit?
Leuven the place to be!

Terug naar “Verkeersongevallen”