Expertise auto

Flowiris
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Expertise auto

#1 , 18 jun 2019 09:36

Ik heb een ongeval gehad waarbij ik niet in fout was . Meteen een bestek laten maken bij een garage , dit kwam neer op 1.600 euro. Enkele weken later kwam de expert kijken en in overeenkomst met de garagist werd er besloten om de herstellingen te doen aan 800 euro. Dit vind ik nogal gek, dat het nu ineens ging voor de helft van de prijs. Met een telefoontje naar de garage, blijft dat er stukken niet vervangen worden, die wel vervangen moeten worden. Bv de motorkap wordt enkel uitgedeukt, terwijl deze ook krom is getrokken waardoor het slot niet goed opent meer. Maar de expert had gezegd dat dit zogezegd niet aan het ongeval lag. Nu wil ik graag naar een erkende Ford garage gaan om een nieuw bestek te laten maken en een nieuwe (tegen) expertise te laten uitvoeren. In de hoop dat die garage wel beweert dat er meer kosten aan de auto zijn door het ongeval dan die 800 euro en alles tegoei hersteld wordt. Heeft dit nut om hiermee verder te gaan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2019 09:44

De tegen expertise zal je zelf moeten betalen.

En niet zeker zijn dat je u 1200€ gaat krijgen ??

Als je rechtsbijstand heeft .
Bij onenigheid over het bedrag van vergoeding door de expert kan je uw rechtsbijstand verzekering inschakelen om je belangen te verdedigen..
U kan zelf uw expert aanstellen die betaald zal worden door uw rechtsbijstand verzekering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 jun 2019 11:23

Mogelijks heeft de garage, omdat je zonder uw verzekering bij hen kwam aankloppen, eens goed doorgerekend, waarna de expert de puntjes op de I heeft gezet.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 18 jun 2019 11:32

Twee vragen aan TS :
- Hoe oud is die auto, met andere woorden riskeert u geen totaal verlies ?
- hebt u een rechtsbijstandsverzekering ?

Flowiris
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2019 15:14

De auto is van 2008 , ik schat de waarde voor het ongeval op 3000 euro en na het ongeval op 1.500 euro , dus dan zou ik maximum het verschil ertussen kunnen krijgen totdat het totaal verlies is ?
Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus een tegenexpert is geen probleem

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 18 jun 2019 15:45

Dus, tegenexpert vragen, op grond van een ernstige prijsopgave.

lukasi
Berichten: 1139

#7 , 18 jun 2019 15:50

Waarom gaat een verzekering af op maar 1 bestek ?
Snijden dan toch in hun eigen vingers daarmee?

Snap ik echt niet dat daar zo in mee gegaan wordt.
Als ik schade heb laat ik door 3 verschillende aannemers steeds een bestek/offerte opstellen en die betaal ik graag voor hun tijd.
En nee, echt veel is dit niet, zeker als je de aannemers voorafgaandelijk op de hoogte brengt.

Aan de verzekering geef ik deze 3 bestekken/offertes af.
Kijken dan heel raar en beginnen dan over prijzen niet conform, kan goedkoper, niet volgens de regels en op mijn vraag: hebt u een offerte binnengekregen aan de prijs die u calculeert?
Neen?
Dan denk ik dat je best het gemiddelde neemt van de voor u voorliggende offertes.
Kan er ook nog meer binnenbrengen als je wil.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 18 jun 2019 16:58

Het is de schade-exert die bepaalt hoeveel de herstelling uiteindelijk mag kosten. Of je nu zelf extra bestekken indient heeft geen invloed.
Tegenexpertise is wel mogelijk.

U kunt de tegenpartij ook rechtstreeks dagvaarden indien u niet akkoord gaat met de vergoeding. Dan zal de Rechter beslissen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Flowiris
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 jun 2019 20:26

Ben bij de officiële Ford garage langsgegaan, zij hebben niet eens een bestek opgemaakt maar wel
contact opgenomen met de expertise, en ineens kreeg ik zomaar 400 euro erbovenop.
bedankt voor de hulp !

Terug naar “Verkeersongevallen”