aanrijding met vlucht misdrijf

Stefanja
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanrijding met vlucht misdrijf

#1 , 18 mei 2019 08:05

Op 16 mei werd mijn vrouw aangereden op de Ninoofse steenweg door een zilver kleurige jeep( die zeer agressie reed) die daarna door een ongelofelijk gevaarlijke maneuver wist te ontsnappen. Ze had de tijd niet om de nummerplaat te noteren. Ze is dan aangifte gaan doen van deze feite op de politie kantoor in Ninove. Terwijl ze melding deed kwam er heel toevallig een telefoon binnen van mensen die een melding deden dat men met 2 personen wagens een auto hebben doen stoppen die zeer agressief reed en stront zat was, deze was zeer agressief en is verder kunnen ontsnappen, waarop de agent tegen mijn vrouw zei " dat zal die persoon zijn ) waar nadien hij de nr plaat in tikt en zegt "ai , wij zien dat hij van de buurt van Mons is , maar heeft geen adres, wat ik heel vreemd vind, kan dit. Daarna vroeg mijn vrouw of er geen camera beelden kunnen oproepen? Vergeet dat maar madam, als die niet te snel heeft gereden zullen er geen beelden zijn. Raar, de ninoofse steenweg staan vol camera's ( traject en flits) en vermits deze persoon zeer agressief reed. Daarna vroeg mij vrouw hoe en wanneer ze nog iets zal horen en zijn antwoord is " o madam , dat gebuurt nu via de rechtbank maar niet via ons".Mijn vraag is , klop dit allemaal, want mijn buikgevoel zegt iets anders. Wat kan ik doen en hoe moet ik reageren? Mgv Stefan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 18 mei 2019 11:04

Er zal een verkeersongeval met vluchtmisdrijf worden opgesteld lastens onbekende. Dit betreft een vereenvoudigd proces-verbaal en betreft een registratie in de politiezone. Parket komt er niet eens tussen. Kortweg-> er zal niets worden gedaan.

Indien de andere agressieve partij weerhouden is als zijnde verdachte in uw zaak (dit zal men grondig moeten kunnen staven aan de hand van bv de schade/zelfde voertuig etc) is het parket dat verder zal beslissen wat er dient te gebeuren. Normaal gezien dient de bestuurder verhoord te worden salduz categorie III, hetgeen moeilijk is aangezien deze geen adres heeft. Het parket zal de persoon laten seinen indien ze iets met de zaak willen doen.
Normaal gezien diende diens voertuig afgenomen zijn inzake diens alcoholintoxicatie in combinatie met geen adres te hebben.
Ivm de camera's: Flitscamera's registreren geen kentekenplaat wanneer het voertuig niet te snel aan het rijden is.
De trajectcontrole/ANPR camera's mogelijks wel.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”