Tegenpartij geen geldige verzekering

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Tegenpartij geen geldige verzekering

#1 , 08 mei 2019 21:16

Op 9 maart had ik een ongeval met blikschade. Een bestelwagen kwam op mijn rijvak waardoor ik naar links moest uitwijken waardoor ik tegen een andere auto botste. De bestelwagen heeft eerst nog geremd maar is dan doorgereden. Ik had de nummerplaat opgeschreven. De auto waar ik tegen gereden was had geen geldige verzekering bij. Bij thuiskomst had ik de politie gebeld ivm de bestelwagen maar deze zei dat de verzekering dit moest uitzoeken. Op 11 maart heeft de tegenpartij de groene kaart doorgestuurd en deze was pas geldig van 11 maart tot 31 juli 2019. Dus niet geldig op de dag van het ongeval. Gisteren (2 maand verder) heeft de tegenpartij aan mijn verzekering laten weten dat deze toch verzekerd was op 9 maart. Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 08 mei 2019 21:42

Ja. Als mijn zijn attest kwijt is en men vraagt op 11 maart een kopie krijgt men eentje die start op 11 maart. Ook al is hij geldig verzekerd op 9 maart.
Dat kan dus perfect

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2019 22:02

Ja. Als mijn zijn attest kwijt is en men vraagt op 11 maart een kopie krijgt men eentje die start op 11 maart. Ook al is hij geldig verzekerd op 9 maart.
Dat kan dus perfect

Mijn verzekering vond dit zelf ook raar aangezien zij wel een kopie geven van de volledige periode van de verzekering.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2019 22:26

Wie had geen geldige verzekering?
Bestelwagen?
De wagen waar u tegen gereden bent?

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mei 2019 22:38

Wie had geen geldige verzekering?
Bestelwagen?
De wagen waar u tegen gereden bent?
De wagen waar ik ben tegen gereden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 09 mei 2019 01:27

Ja. Als mijn zijn attest kwijt is en men vraagt op 11 maart een kopie krijgt men eentje die start op 11 maart. Ook al is hij geldig verzekerd op 9 maart.
Ik heb een kopie van mijn groene kaart, en die is met de originele data van verzekering, zowel begin als einde.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 09 mei 2019 01:42

Het feit dat de wagen waar u tegen gereden bent geen verzekeringspapier bij had, is voor u niet van belang.
Zijn verzekering heeft bevestigd dat hij verzekerd was - voor u is de kous daarmee eigenlijk af.

Blijft de -volgens u- veroorzaker van het ongeval: de bestelwagen.
Politie had hierover uw klacht meteen moeten noteren: ongeval met vluchtmisdrijf :!:
ipv u af te wimpelen dat u maar naar de verzekering moest gaan

U kan nog altijd klacht gaan neerleggen - zelfs al wordt het vertikaal geklasseerd, dan staat het minstens in de (barslechte) statistieken.
Informeer bij uw verzekeraar wat ze ermee willen doen ...
Heeft u bewijzen, getuigen, ... voor de betrokkenheid en akties van de bestelwagen ?

Als u alsnog klacht voor vluchtmisdrijf neerlegt, vermeldt dan de reden waarom u dat nu pas doet:
nl. het telefonisch afwimpelen van het akteren van uw klacht door politiezone ABC op datum x/y/z om hh:mm (zie telefoongeschiedenis)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mei 2019 14:39

Dat is voor u toch van geen enkel belang of die wagen verzekerd was.

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 mei 2019 16:29

Dat is voor u toch van geen enkel belang of die wagen verzekerd was.
Als die wagen niet verzekerd was werd die niet uitbetaald door mijn verzekering. Mijn verzekering begrijpt ook niet hoe die 2 maand later ineens wel verzekerd was op die dag terwijl ze mij een groene kaart doorstuurden startende 2 dagen na het ongeval.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 mei 2019 16:34

Als de verzekering van de tegenpartij schrijft dat deze op die bepaalde data verzekerd was, dan is dit ook zo, en heb u noch je verzekering daar geen zaken meer mee over het hoe en waarom .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 mei 2019 16:44

Als die wagen niet verzekerd was werd die niet uitbetaald door mijn verzekering.
Waarom niet?

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 mei 2019 17:05

Als die wagen niet verzekerd was werd die niet uitbetaald door mijn verzekering.
Waarom niet?
Laatst gewijzigd door Mina90 op 09 mei 2019 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 mei 2019 17:06

Als de verzekering van de tegenpartij schrijft dat deze op die bepaalde data verzekerd was, dan is dit ook zo, en heb u noch je verzekering daar geen zaken meer mee over het hoe en waarom .
Raar dat ze mij dan een “verkeerde” groene kaart doorstuurde.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 09 mei 2019 17:11


Raar dat ze mij dan een “verkeerde” groene kaart doorstuurde.
Die kunnen ook eens een fout maken !
Maar daar heeft u toch niks mee te maken, dit zijn zorgen van u verzekering, en die weten wel hoe en wat !

U zelf hoeft toch geen geld te krijgen ?
Want je heeft op een wagen gereden door een uitwijk maneuver dus in fout, wat er na gebeurd is voor je verzekering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mina90
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#15 , 09 mei 2019 17:31


Raar dat ze mij dan een “verkeerde” groene kaart doorstuurde.
Die kunnen ook eens een fout maken !
Maar daar heeft u toch niks mee te maken, dit zijn zorgen van u verzekering, en die weten wel hoe en wat !

U zelf hoeft toch geen geld te krijgen ?
Want je heeft op een wagen gereden door een uitwijk maneuver dus in fout, wat er na gebeurd is voor je verzekering.
Mijn verzekering begrijpt zelf niet hoe de tegenpartij van een onverzekerd voertuig 2 maand later plots wel verzekerd is. Daarmee dat ik mijn vraag hier stel 😉
De bestelwagen die op mijn rijvak kwam wist goed dat deze in fout was aangezien deze ook remde en ook naar de pechstrook kwam en plots toch doorreed.

Terug naar “Verkeersongevallen”