Verkeersongeval

Mattens n
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval

#1 , 09 apr 2019 17:04

Hallo ik krijg vandaag een brief dat mijn zoon in Dendermonde een spiegel zou hebben afgereden hebben. Een getuige waar ze de naam niet van hebben zou dit gezien hebben en een papier onder de ruitenwisser van de andere gestoken hebben . Mijn zoon zegt na een maand na datum echter dat hij zeker weet dat hij niet tegen een auto spiegel heeft gereden maar ja nu is de vraag hoe los ik dit op
Want er is ook geen schade aan zijn auto

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 09 apr 2019 17:21

Die anonieme getuigenverklaring is volgens mij waardeloos. Uw zoon kan gewoon verklaren dat hij geen weet heeft van een aanrijding.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 apr 2019 19:48

Die anonieme getuigenverklaring is volgens mij waardeloos.
Zelf voor gehad, maar als slachtoffer dan

Geseponeerd door parket (arrondissement Mechelen) ondanks overeenkomstige schade aan ander voertuig ...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 09 apr 2019 19:56

Hallo ik krijg vandaag een brief dat mijn zoon in Dendermonde een spiegel zou hebben afgereden hebben. Een getuige waar ze de naam niet van hebben zou dit gezien hebben en een papier onder de ruitenwisser van de andere gestoken hebben . Mijn zoon zegt na een maand na datum echter dat hij zeker weet dat hij niet tegen een auto spiegel heeft gereden maar ja nu is de vraag hoe los ik dit op
In principe moet er niets opgelost worden:
Tegenpartij of openbaar ministerie moet bewijzen dat de feiten gebeurd zijn door (de auto van) uw zoon.

De anonieme getuigenis is daarbij van weinig waarde.
Iedereen kan zelf een voorbijrijdende nummerplaat & tijdstip opschrijven en claimen dat die de aanrijder was.
Want er is ook geen schade aan zijn auto
Als politie pas een maand na datum daarmee afkomt, is zoiets al lang gerepareerd ...

Zelfs als ze sneller op de bal spelen, en overeenkomstige schade vaststellen, is er met anonieme getuige nog steeds een goede kans dat parket seponeert wegens "gebrek aan bewijs".


Tip: dashcam installeren

Mattens n
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2019 15:48

de politie is nog niet geweest bij ons om te zien of er schade aan de wagen is of niet de verzekering van de tegenpartij heeft opgezocht waar ik verzekerd ben en heeft zo de schade claim doorgestuurd

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 11 apr 2019 14:18

Als uw zoon recht in zijn schoenen staat, laat hij de verzekering weten
dat hij niet akkoord kan gaan met de beschuldigingen ;
dat zijn voertuig niet beschadigd is of was (op een manier die overeenkomt met de geclaimde schade) ;
dat hij nog niets van de politie gehoord hebt om enige schade aan zijn voertuig vast te stellen.

Is het geclaimde ongeval zelfs maar aangegeven bij politie ?
Als men dat nog niet eens gedaan heeft ...


In mijn geval was er ook sprake van vluchtmisdrijf tov geparkeerd voertuig; anonieme getuige (natgeregend briefje onder ruitenwisser); onmiddellijk na vaststelling aangegeven bij politie; overeenkomstige schade vastgesteld door politie bij geclaimde tegenpartij; ... en zelfs dat werd geseponeerd. Gebrek aan bewijs.

Terug naar “Verkeersongevallen”