Wie betaald garage?

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Wie betaald garage?

#1 , 27 mar 2019 21:07

Hallo,

Paar weken geleden heeft er een bestuurder onder invloed van ... tegen ons 2 wagens gereden die geparkeerd stonden.
Ons bank BNP, AG insurance als verzekering zei dat we deze bij een erkende garagist moesten laten herstellen en dat alles automatisch gebeurde, dat wij niets hoeven te doen.

De 2 wagens werden bij een erkende garage hersteld, binnen gebracht, automatisch een bestek opgemaakt en we mochten de wagens laten herstellen.

Deze hebben we nu laten herstellen en ik kreeg vandaag een factuur van de garage. De bank zei me dat de betaling zelfs automatish onderling gebeurde en dat ik niets hoefde te doen.

Nu begrijp ik niet waarom wij een factuur krijgen, de eerste was 1500 en de tweede wagen was ongeveer 6000 euro, en de tweede factuur zal waarschijnlijk binnen paar dagen in de bus zitten.
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 mar 2019 08:59

Werd er en expertise van de schade gedaan? Was de garage ekend door uw verzekering? Bij mijn verzekering worden er een garage opgegeven waar de wagen mocht worden hersteld, en die sturen de factuur rechtstreeks naar verzekering.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 28 mar 2019 14:33

Heb je laten weten aan de garage dat dit een verzekeringszaak was?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 mar 2019 17:19

Deze hebben we nu laten herstellen en ik kreeg vandaag een factuur van de garage. De bank zei me dat de betaling zelfs automatish onderling gebeurde en dat ik niets hoefde te doen.
Check even bij je garage en vraag of ze de betaling meteen met je verzekering regelen, of niet.


Ik heb die regeling zelf ook al weten misgaan :oops:

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#5 , 28 mar 2019 22:08

Inderdaad, de bank zei dit ook, ik denk dat dit misgelopen is met de garagist.

Het gaat over een erkend garage, bank heeft dat zelf ook toegewezen. Was ook de garage van de aankoop van de wagens.

Op factuur staat er:
Naam van verzekering
Betaling: niet gekend ofzoiets
Expertise: naam van expertise
Herstellen schadegeval

Te betalen voor 4 april.

Morgen eens naar de garage gaan en zeggen dat ze dit rechtstreeks met de verzekering afhandelen en naar hen opsturen! Anders kan ik nog wachten op m'n geld
Leuven the place to be!

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#6 , 25 apr 2019 21:23

Update:

Wagens werden hersteld.

Wagen 1 +- 2000 euro werd betaald door verzekering aan garage
Wagen 2 +- 5000 euro werd NIET betaald door verzekering, ik kreeg thuis een brief dat ik binnen 3 dagen moest betalen.

Ik heb naar de verzekering gebeld en die zeiden dat ze de papieren van de tegenpartij niet hadden. Toen ik vroeg of ze het ander betaald hadden, vroeg die eerst welk wagen, toen ik dat zei, ahja die is wel betaald.

Ik heb nu hen gevraagd om dit zo snel mogelijk op te lossen, want wagens zijn hersteld en garagist heeft recht op hun geld.

Kan ik verder nog iets doen?
Leuven the place to be!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 25 apr 2019 21:32

Ze kunnen toch niet tegelijk de papieren van éénzelfde tegenpartij hebben en niet hebben?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 apr 2019 23:32

Is zo iets niet iets wat je met de verzekering afhandelt een raar geval ? Neem contact op met je verkeringsagent die is om je te helpen. Gelukkig staat mijn wagen nog steeds in een winkel dus geen last van aanrijden haha

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 apr 2019 23:35

In een Justitiehuis een éérstelijns Advocaat raadplegen waar je alles aan kan vragen , en ja echt gratis.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#10 , 26 apr 2019 08:33

Ze kunnen toch niet tegelijk de papieren van éénzelfde tegenpartij hebben en niet hebben?
Klopt, daar zit ook het probleem.
Aanrijding op wagens. Mijn verzekeraar geraakt aan papier van 1 wagen, maar de andere niet. Dat klopt gewoon niet, ik denk echter dat mijn verzekeraar niet weet waarmee hij bezig is.

Als hij 1 factuur betaald, dan kan de tegenpartij ook de andere factuur betalen eh, was aanrijding op 2 geparkeerde wagens.

Klopt, bij de garage hadden ze in het begin ook een factuur naar ons gestuurd, ter plaatse geweest en gezegd dat de factuur naar de verzekeraar verstuurd moet worden. Ik denk dat ze dit doen, om sneller aan hun geld te komen omdat de verzekeraars hun laat wachten.

Maar bon, ik stuur de verzekeraar + garagist een mail dat ze dit onderling afhandelen.
Leuven the place to be!

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 26 apr 2019 15:46

Goed, van die mail. Dan heeft de garage èn de verzekering onmiddellijk de nodige info.

En bij dezelfde gelegenheid een aangetekende brief met uw uitleg, kan dat nog?

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#12 , 27 apr 2019 17:47

Goed, van die mail. Dan heeft de garage èn de verzekering onmiddellijk de nodige info.

En bij dezelfde gelegenheid een aangetekende brief met uw uitleg, kan dat nog?
Mail werd verstuurd.
Dinsdag zou de verzekeraar mij op de hoogte moeten brengen.

Als dat niet het geval is, ga ik een aangetekende brief sturen.

Het is gewoon raar dat de tegenpartij 1 wagen direct betaald en dat mijn verzekering nog op papieren van de andere wagen wacht .. zijn smoesjes denk ik.
Leuven the place to be!

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 28 apr 2019 08:32

Smoesjes denkt u.

En toch maar wachten met die aangetekende brief? Woensdag is een vrije dag hé, dus in het beste geval donderdag kunnen ze reageren.

Terug naar “Verkeersongevallen”