Auto ongeval

LouisLouis1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Auto ongeval

#1 , 17 mar 2019 08:29

Toen ik van een parking wou rijden op een baan waar je met 2 weggebruikers kan rijden en aan de rechterkant geparkeerde wagens staan heb ik een ongeval tegen gekomen. Ik reed vooruit tot aan het begin van de parking en daar ben ik op de rand gestopt. (Getuigen bevestigen dat mijn stoplichten aanstonden en ik nog niet op de baan was). Er kwam een auto van tegengestelde richting recht die naar huis reed, zij was niet op de baan aan het letten waardoor ze helemaal afgeweken was en frontaal op mij is gereden. De vloeistof van mijn auto liep dan ook leeg in de goot waar ik stilstond. Toch verklaard zij dat ik al op de baan was. 2 getuigen bevestigen en verklaren dat ik stil stond en niet op de baan was. Ook de man van de depanage dienst zegt dat ik onmogelijk op straat kan gestaan hebben aangezien alle vloeistof onmiddellijk uit je auto loopt en dit bij mij in de goot was. Mijn vraag is nu wie in fout zou gesteld worden.. ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 17 mar 2019 09:42

Louis

Als er 2 (onafhankelijke) getuigen dat bevestigen, en als de schets/foto's je situatie bevestigen, zal er weinig discussie zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LouisLouis1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2019 09:47

Louis

Als er 2 (onafhankelijke) getuigen dat bevestigen, en als de schets/foto's je situatie bevestigen, zal er weinig discussie zijn.
De 2 getuigen bevestigden in hun verklaring dat mijn stoplichten aan stonden en ik stil stond op de rand van de parking en de tegenpartij niet aan het opletten was en volledig van haar baan week..

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 17 mar 2019 22:08

En zelfs al zou je op de baan gestaan hebben. Je was gestopt (ik gebruik bewust niet het woord "stilstaan") met rijden, waardoor je normaal gezien een voorzienbare hindernis zou moeten geweest zijn.
Je hebt getuigen, alsook een tegenpartij die zo te lezen niet verklaart dat je aan het rijden was.
Ik zie jou dus niet in fout gesteld worden.

LouisLouis1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mar 2019 08:00

En zelfs al zou je op de baan gestaan hebben. Je was gestopt (ik gebruik bewust niet het woord "stilstaan") met rijden, waardoor je normaal gezien een voorzienbare hindernis zou moeten geweest zijn.
Je hebt getuigen, alsook een tegenpartij die zo te lezen niet verklaart dat je aan het rijden was.
Ik zie jou dus niet in fout gesteld worden.
De tegenpartij verklaarde dat ik op de baan was en zei mij niet gezien had, terwijl ik stil stond op de rand van de parking.. dit bevestigen mijn getuigen

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 mar 2019 23:29

(Getuigen bevestigen dat mijn stoplichten aanstonden en ik nog niet op de baan was).
Getuigen zijn altijd goed
Verklaringen staan op papier ? in PV ?

De vloeistof van mijn auto liep dan ook leeg in de goot waar ik stilstond.
Ook de man van de depanage dienst zegt dat ik onmogelijk op straat kan gestaan hebben aangezien alle vloeistof onmiddellijk uit je auto loopt en dit bij mij in de goot was.
De vloeistof begint pas te lopen nà het ongeval
Dat is dus geen garantie van waar u voordien stond.

Waar het lekspoor heen loopt, kan dat wel illustreren
Schuifsporen van uw banden
Brokstukken
...

Heeft u foto's genomen ?
Altijd doen, en in overvloed !
Mijn vraag is nu wie in fout zou gesteld worden.. ?
Normaal de tegenpartij aangezien u niet op de rijbaan stond (getuigen) en stil stond ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 18 mar 2019 23:31

En zelfs al zou je op de baan gestaan hebben. Je was gestopt met rijden, waardoor je normaal gezien een voorzienbare hindernis zou moeten geweest zijn.
Het is echt niet omdat je een rijbaan oprijdt en dan stopt, dat je daarmee miraculeus ineens een voorzienbare hindernis wordt ...

LouisLouis1996
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 mar 2019 07:47

(Getuigen bevestigen dat mijn stoplichten aanstonden en ik nog niet op de baan was).
Getuigen zijn altijd goed
Verklaringen staan op papier ? in PV ?

De vloeistof van mijn auto liep dan ook leeg in de goot waar ik stilstond.
Ook de man van de depanage dienst zegt dat ik onmogelijk op straat kan gestaan hebben aangezien alle vloeistof onmiddellijk uit je auto loopt en dit bij mij in de goot was.
De vloeistof begint pas te lopen nà het ongeval
Dat is dus geen garantie van waar u voordien stond.

Waar het lekspoor heen loopt, kan dat wel illustreren
Schuifsporen van uw banden
Brokstukken
...

Heeft u foto's genomen ?
Altijd doen, en in overvloed !
Mijn vraag is nu wie in fout zou gesteld worden.. ?
Normaal de tegenpartij aangezien u niet op de rijbaan stond (getuigen) en stil stond ...
Getuigen zijn verhoord en hebben verklaring afgelegd, niets van sporten op de baan allemaal waar ik stilstond.. ook duidelijk op een foto’s te zien dat alles bij de plaats ligt waar ik stilstond en niets op de baan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 19 mar 2019 19:49

Getuigen zijn verhoord en hebben verklaring afgelegd, niets van sporten op de baan allemaal waar ik stilstond.. ook duidelijk op een foto’s te zien dat alles bij de plaats ligt waar ik stilstond en niets op de baan.
Ziet er goed uit :!:

Terug naar “Verkeersongevallen”