Bank betalen = Eigenaar bank?

lohabra

Re: Bank betalen = Eigenaar bank?

#31 , 14 nov 2012 16:30

1) Een herstelling is niet verplicht. TS heeft schade veroorzaakt, en die moet vergoed worden.
2) Of de eis om ineens een nieuwe bank te claimen gegrond is, is een zaak voor verzekeringsexperts. En bij betwisting zal de rechter een uitspraak doen.

Ik heb hier ook wel de indruk dat de stad nogal rap gemakkelijkheidshalve ineens een nieuwe bank claimt, ipv een deftig bestek te laten opmaken.
Maar ik denk niet dat er voor het plaatsen van een bank een uitbesteding uitgeschreven wordt. Voor het plaatsen van 200 banken misschien, wel, maar voor ééntje...? Wordt mogelijk zelfs gewoon door gemeentepersoneel uitgevoerd...
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik heb bvb al weet van een hele procedure om 1 (jawel: 1) verkeersbord dat vervangen dient te worden, wegens strijdig met de wegcode. Ik had de wegbeheerder erop gewezen, en zij zagen hun fout in. En lieten mij weten het bord te zullen vervangen. Ondertussen zijn we al een half jaar verder, en staat het betrokken bord er nog steeds.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#32 , 14 nov 2012 19:28

Moet de schade aan de bank niet door een expert vastgesteld worden? Als iemand mijn wagen aanrijdt, mag ik toch niet zomaar de schade zelf bepalen? In dat geval moet een expert de schade bepalen. Als ik de topic starter zo hoor, heeft de stad even zelf de schade bepaald.
Vaststellende ambtenaren (waarschijnlijk openbare werken of iets dergelijks) treden op als expert voor de gemeente. Indien de verzekering niet akkoord gaat (of als verzekering niet wil betalen, zoals in dit geval, de schadeverwekker) kunnen zij zelf een expert aanstellen die dan met de ambtenaar afspreken om te bepalen welke kosten nu werkelijk verschuldigd zijn of niet. En als zij niet tot een onderling akkoord komen, kan nog altijd een expert worden aangesteld door de rechtbank.

Maar kort, ja, de stad (of staat in voorkomend geval) mag zelf de schade bepalen door middel van zijn ambtenaren, die beëdigd zijn en er geen voordeel bij hebben om te veel aan te rekenen (tenzij ze graag in de clinch gaat met verzekeringsexperts).

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”