Tenzij de topic starter hij zelfstandige is (en dus vanuit zijn firma de bedrijfswagen moet betalen), denk ik niet dat dit voor de bestuurder van een bedrijfswagen echt een zorg is...U kan het aangeven, maar ik zou u toch aanraden om te vermelden dat u de schade zelf zal regelen met de tegenpartij. Het zou anders kunnen dat u nog een veelvoud van die 25 € aan premieverhogingen betaalt.
Ik denk niet dat de fietser hier ter kwader trouw is. De kans dat zijn wiel wat scheef stond, en hij dit pas thuis gezien heeft, is héél erg aannemelijk. Dat hij ook een bonnetje van de reparatie kan voorleggen, wijst er eveneens op dat wat hij beweert, waarschijnlijk wel waar is. Het enige dat ik hier zie, is dat dit netjes via de verzekering zou moeten afgehandeld worden.Het gaat me vooral om het principe. Er is mijns inziens geen enkel bewijs dat het kapotte achterwiel het gevolg is van de kleine aanrijding. Ik heb ook uitdrukkelijk gevraagd of hij papieren wou invullen, wat niet nodig was....Het lijkt me dan heel makkelijk om achteraf ineens €25 te vragen. €25 is niet veel geld en er zijn ergere dingen, maar het is gewoon het principe.
Ik denk niet dat de fietser hier ter kwader trouw is. De kans dat zijn wiel wat scheef stond, en hij dit pas thuis gezien heeft, is héél erg aannemelijk. Dat hij ook een bonnetje van de reparatie kan voorleggen, wijst er eveneens op dat wat hij beweert, waarschijnlijk wel waar is. Het enige dat ik hier zie, is dat dit netjes via de verzekering zou moeten afgehandeld worden.Het gaat me vooral om het principe. Er is mijns inziens geen enkel bewijs dat het kapotte achterwiel het gevolg is van de kleine aanrijding. Ik heb ook uitdrukkelijk gevraagd of hij papieren wou invullen, wat niet nodig was....Het lijkt me dan heel makkelijk om achteraf ineens €25 te vragen. €25 is niet veel geld en er zijn ergere dingen, maar het is gewoon het principe.
My point exactly;;;ook op basis van vermoedens kan men veroordelen
Even realistisch: als de fietser met dergelijke "bewijslast" naar de rechter zou trekken (ook realistisch: het zou me verbazen moest hij dit doen, maar bon), dan zullen er veel rechters zijn (niet allemaal, uiteraard) die de fietser volgen in het feit dat de schade aan het wiel van het ongeval afkomstig is... Maar bon...Laat me zeggen dat voor het parket 1+1 géén 2 is ...
Meestal bij verdachten die een advocaat hebben die hun werk niet doen.PS Els Clottemans is een totaal ander verhaal ook op basis van vermoedens kan men veroordelen zie ook de zaak Jespers.
www.lokalepolitie.be/5363/component/... ... ngers.htmlMaar wat dan met “fietsende fietsers”?
Nergens staat geschreven dat het niet toegelaten is om als fietser gebruik te maken van het zebrapad om over te steken. Maar zolang je niet naast de fiets staat, word je gezien als een bestuurder. En bestuurders kunnen op een zebrapad niet genieten van de voorrang die voetgangers er hebben. Je mag als fietser aan een zebrapad dan ook niet verwachten dat de auto’s op straat stoppen om je over te laten, want dat zijn ze niet verplicht. Je moet als fietser aan een zebrapad dus altijd voorrang verlenen aan de andere weggebruikers. Tenzij je afstapt natuurlijk…