De getuigen zullen een brief in de bus krijgen met het verzoek enkele vragen in te vullen en terug te sturen. Hopelijk hebben die wat gezien. Want als er geen getuigen zijn, dan is het jouw woord tegen dat van de anderen, en dan ben jij in fout. Blijft het feit dat je niet genoeg afstand hebt gehouden en dat de twee bestuurders mekaar hebben zitten uitdagen. Als je verklaard hebt aan de politie dat je de andere tekens hebt gedaan ("niet goed bezig", ".... maar Kevin De Bie heeft hem niet voorgelaten") dan mag je al blij zijn dat je geen boete voor roekeloos rijden krijgt. Eerlijk gezegd hebben beide chauffeurs een schrijnend gebrek aan hoffelijkheid. Het is toch ook niet de eerste keer dat u ergens voorsorteert en dan merkt dat u eigenlijk pas de volgende straat linksaf moet.
Nogmaals, met uw verklaring, en zonder getuigeverklaringen, bent u in fout.
Is dat dan wel een rede om iemand in de zei aante rijden en het fijt dat ik geen afstand hield...of toch niet voldoende is omdat de tegenpartij zicht tussen mij en de wagen voor mij wrong...(waardoor hij me raakte aan de voorkant).
is het dan niet normaal dat ik geen 5meter afstand hield?... ik denk dat je het verslag nogeens moet lezen... en eventjes al zijn overtredingen moet optellen... ( dan heb ik twee vragen voor jou...1:Ken jij het kruispunt in mortsel (vredebaan x antwerpsestraat) zoja... weet je de situatie daar?...2:Laat jij personen die links voorbij komen op een rijstrook om linksaf te slaan omdat ze geen zin hebben om aante schuiven...terwijl jij hier al 20min staat te wachten?
ik hoop spoedig op een antwoord
alvast bedankt voor de reactie!
Kevin.
1. neen. Is het compleet anders dan een ander groot kruispunt? Is er iets uniek aan?
2. Soms wel, soms niet.
Het aantal overtredingen dat het ander voertuig maakt, is een zaak tussen het ander voertuig en de politie, en heeft weinig invloed op de aansprakelijkheidsvraag.
Voor alle duidelijkheid: u mag er zeker van zijn dat de tegenpartij met een compleet ander verhaal zal afkomen dan uw versie. Tenzij je getuigen hebt, die
A) de andere partij volledig in fout zetten
B) u geen enkele fout zien maken
zal u aansprakelijk zijn.
Van zodra ook maar een van getuigen aanwijst dat u
- aan de andere auto plakte
- het gat dicht reed
- gebaren maakte (ongeacht de welke)
wordt het een 50/50, of in uw nadeel.