aangereden door lijnbus

sniper

Re: aangereden door lijnbus

#16 , 22 aug 2011 19:10

Politie zal niet afkomen als er géén gekwetsten zijn.. :(

mvg
"ai, mijne rug doet pijn
ik zal 14 dagen niet kunnen werken" ;)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#17 , 22 aug 2011 23:49

Twee jaar geleden werd ik aangereden. De dame die de wagen bestuurde raaskalde er op los. Ik heb de politie gebeld en die waren daar onmiddellijk. Terwijl ik erbij stond hebben ze de dame "de stuipen op het lijf gejaagd" om haar te overhalen het Europees aanrijdingsformulier correct mee in te vullen.
Politie heeft gewacht en nagekeken of het correct was ingevuld en ondertekend.
Er moeten dus niet steeds gewonden zijn opdat de politie tussenbeide komt.

In een ander ongeval was er een gekwetste. Uiteraard is de politie gekomen en hebben ze beide partijen ondervraagd en PV opgesteld.
Er is toen geen Europees aanrijdingsformulier ingevuld. Ik heb toen het nummer van het PV aan mijn verzekering meegedeeld die vanaf dat ogenblik alles verder heeft geregeld, inclusief de aanstelling van een advocaat om mij te verdedigen.
Er moet dus niet altijd een Europees aanrijdingsformulier worden ingevuld. Verwijzing naar PV is voldoende voor verzekeringsmaatschappij.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 23 aug 2011 01:10

Standaard is dat een Europees Aanrijdingsformulier MOET worden opgesteld.... het is niet het PV dat telt want dat is enkel voor de strafzaak.
Dat het anders ook gaat weet ik ook wel maar wat ik zeg is de regel en staat vermeld in de omzendbrieven van college procureurs generaal.
Indien politie anders handelt begaan ze procedure fouten.

Reclame

hardlife
Topic Starter

#19 , 05 mei 2013 17:00

Update: Uiteraard hier nooit een eurocent schadevergoeding van gezien.. Lijn ontkent opeens alle aansprakelijkheid, ik heb geen getuigen die mijn versie van de feiten kunnen bevestigen.. Weer een les wijzer geworden: auto steeds laten staan ook al heeft dit een immense file tot gevolg en de politie opbellen, zeggen dat u zich bedreigt voelt.. zijn ze verplicht om te komen, want bijna altijd weigeren zij als het maar om wat carrosserieschade gaat. Alles mooi in pv laten zetten..

Terug naar “Verkeersongevallen”