Schade aan wagen niet aanvaard door de expert

HarryD
Topic Starter

Schade aan wagen niet aanvaard door de expert

#1 , 30 mar 2010 21:44

Hallo,

Een tijdje geleden had ik een aanrijding met een fietser waarbij ik blijkbaar in mijn recht ben er waren geen gewonden en we hebben netjes het ongevallenformulier ingevuld waar de fietser zelfs heeft op verklaart dat zijn remmen defect waren, ook was er een getuige.
Nu blijkt dat de expert verklaart dat de schade aan het voertuig niet van het ongeval kan zijn, enkel de deuk op plaats wat ik als eerste inslag op het ongevallenformulier had aangeduid.
Nu ter info onze wagen is een laesewagen en we hebben al contact gehad met hen om te zeggen dat we een tegenexpertise willen hebben waar zij dan weer op antwoorden dat dit dikwijls niet veel uithaalt.
Ik vind dit allemaal wel een beetje straf, knalt er een fietser zonder remmen tegen je auto die dan ook nog ééns voorrang van rechts moet verlenen en dan zou ik zelf nog moeten opdraaien voor de geleden schade
Is er misschien iemand die mij wat raad kan geven?

Vriendelijke Groeten
Harold
:cry:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 30 mar 2010 22:40

Ik heb jaren terug ook een tegenexpertise gevraagd omdat ze weinig tot niets voor de schade van mijn wagen wilde geven .Hij was nochtans in goede staat alleen tikte de jaren wat aan .Ik ben uiteindelijk bij de tegenexpertise geweest en die man gaf ons gelijk en we kregen zowaar dubbel van wat de eerste expertise ons wilde geven .Achteraf bleek het zelfs zo te zijn dat de 1ste expertise van mijn eigen verzekering was en de 2de van de tegenparty .Ik heb later bij de bank waar ik de autoverzekering had lopen ,mijn beklag gedaan wnat dat mijn eigen verzekering mij zo in zak heeft willen zetten .Volgens de bank snapte zij ook niet wat er toen mis is gegaan .Dus ik zou zeggen ga voor die tweede expertise :wink:

Nu wil het dat ik vorige week terug een aanrijding heb gehad in mijn recht ,alleen zal ik nu met dezelfde wagen heel wat moeilijker worden om daar nog iets degelijk vergoed te worden .Wagen nog steeds dezelfde ,hier en daar al roest en ook al is de schade best aanzienlijk .Laten maken is al zeg ik het zelf een maat voor niets dus ik kijk ook niet uit naar de expertise nu ,omdat het vorige keer al zo moeilijk was .

Groetjes,

HarryD
Topic Starter

#3 , 31 mar 2010 20:55

Hallo,

Onze Wagen is juist 1 jaar oud en dus nagelnieuw zonder tot voor kort enige beschadigingen.
Ik heb op aanraden van een bevriend verzekeringsmakelaar contact opgenomen met de desbetreffende exppert en die beweerd dus dat het technisch gezien niet kan dat de deuk zo diep is (ongeveer de grootte van een ei en half zo diep) en dit omdat het niet de eerste inslag was, de kracht zou niet meer groot genoeg zijn om zo een deuk te veroorzaken.
Hij beweerde ook dat elke tegenexpert hem hierin zou volgen.
Nu heb ik daarstraks even mijn eigen fiets genomen en mij stuur kwam dus perfect overeen met de deuk en ik weet ook dat je echt niet veel hoeft te doen om een deuk in het koetswerk van de auto's van tegenwoordig te maken.
Ook zeg mijn getuige dat die jongen nadat hij tegen mijn wagen is gebotst terwijl hij nog op zijn fiets zat is zijwaarts geslagen en dan heeft staan huppelen met de fiets tussen zijn benen zonder te vallen dus volgens mij kan het niet anders dan dat zijn stuur deze deuk heeft veroorzaakt!!!
Nu is er een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag voor de tegenexpertise en ik ga er toch proberen voor te zorgen dat op het moment dat de expertise gebeurd ik ook daarbij aanwezig kan zijn.
Nu heb ik mij ook laten vertellen dat het ook regelmatig gebeurd dat er zelfs een reconstructie van kan komen.
Eigenlijk is het nogal wat hoor wij hebben nu al twee maal naar de garage gemoeten en nu nog ééns een derde maal en uiteindelijk nog ééns voor de reparatie en dat voor twee kleine stomme deukjes.
Maar ja we zullen nog maar even doorzetten het is voor mij nu gewoon principieel!!!

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”