vergoeding arbeidsongeschiktheid tegenpartij

Motorsense
Topic Starter
Berichten: 15

vergoeding arbeidsongeschiktheid tegenpartij

#1 , 06 mei 2021 07:54

In 2016 had ik met de firmawagen van mijn intussen ex-werkgever een ongeval waarvan ik bij vonnis "in fout" werd gesteld. Ik had serieuze bedenkingen bij deze uitspraak, doch de door de verzekering aangestelde advocaat adviseerde me in het vonnis te berusten.

Er werd een vordering van de tegenpartij gegrond bevonden en een voorlopig voorschot van 1 euro toegekend.

Thans ontving ik een rechtstreeks schrijven naar mijn persoon van de verzekeraar rechtsbijstand tegenpartij met een terug te vorderen loonkost ten belope van een bedrag waarvan een doorsnee-werkmens behoorlijk gaat zwijmelen en het bloed letterlijk voelt wegtrekken :( ...

Concreet: wie moet dit bedrag ophoesten? Valt dit onder de BA van de autoverzekering? Wat opzoekwerk leert mij dat deze instaat voor "lichamelijke en materiële schade", ik vind niks terug inzake vergoeding arbeidsongeschiktheid tegenpartij...

Vriendelijke groeten, alvast dank aan wie reageert op mijn vraag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2021 11:03

BA autoverzekering
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 mei 2021 14:23

Overmaken aan auto-verzekeraar van uw ex-werkgever

Zoals eerdere communicatie bij verzekeraar terechtkwam: of rechtstreeks, of via werkgever (zie car policy)

Aangetekend + melding aflevering
Of persoonlijk gaan afgeven tegen ontvangstbewijs

En nadat u paar kopies maakte ...

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”