Verzenden van pv door verzekering naar stiefvader die niets met de verzekering te maken heeft.

MichV
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verzenden van pv door verzekering naar stiefvader die niets met de verzekering te maken heeft.

#1 , 16 okt 2018 20:42

Hallo iedereen.
Wij hebben verlede jaar een auto ongeval gehad met schade . Nu zit de verzekering alles door te sturen naar de stiefvader zonder dat die mee op de verzekering staat. (Politie verklaringen en dergelijke die volgens mij wel privé zijn. ) volgens mij mogen enkel de betrokkenen deze papieren opvragen ? Of kan ik da bij iedereen gewoon opvragen ? Kan ik daar iets tegen doen want ik vindt dit een frappante schending van 1 mijn privacy en 2 zeker de privacy van mijn partner die mee in de wagen zat .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 16 okt 2018 20:50

Verzekering gaat in dat geval in de fout.

MichV
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2018 21:24

Dat de verzekering in fout gaat dacht ik wel ma wat kunnen we daar tegen doen ?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 17 okt 2018 09:07

Hoe komt de verzekering aan naam en adres van de stiefvader?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

MichV
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 okt 2018 10:48

Die kennen elkaar . Dat zijn persoonlijke kennissen

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 okt 2018 11:45

simpelste is veranderen van makelaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MichV
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 okt 2018 12:01

Sowieso dat we veranderen van verzekeraar maar kunnen we daarmee nr politie of ergens een klacht gaan indienen? Ik vind dit niet kunnen! Onze privé moet onze privé blijven . Anderen hebben daar niets mee te maken .

MichV
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 okt 2018 12:01

Sowieso dat we veranderen van verzekeraar maar kunnen we daarmee nr politie of ergens een klacht gaan indienen? Ik vind dit niet kunnen! Onze privé moet onze privé blijven . Anderen hebben daar niets mee te maken .

Franciscus
Berichten: 38479

#9 , 17 okt 2018 12:07

U zal eerst eens bij de makelaar moeten navragen of bij de verzekering waarom het naar stiefvader is gestuurd.
Wonen die op hetzelfde adres. Op wie zijn naam staat verzekering of is eigenaar van de wagen?
Allemaal zaken die we niet weten.

Inazuma
Berichten: 9726
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 18 okt 2018 00:53

Het doorsturen van dergelijke info aan personen die niets met de bewuste polis of feiten te maken hebben, is een grove inbreuk op de privacy-wetgeving.

U kan klacht indienen via

https://www.gegevensbeschermingsautorit ... t-indienen


Stuur de makelaar een aangetekend schrijven dat u eist dat deze praktijk onmiddellijk stopt.


Meldt de inbreuk, aangetekend, aan de hoofdzetel van de verzekeringsfirma die u verzekert.
Daar gaan ze er ook niet mee lachen ...


Verander van makelaar.

MichV
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 okt 2018 13:00

Heel erg bedankt voor uw reactie ! Dit is wat ik zocht

Terug naar “Verkeersongevallen”