Ongeval met bestelwagen

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

Ongeval met bestelwagen

#1 , 11 aug 2018 12:57

Hallo ik heb onlangs een ongeval gehad ik zelf was aan het werken met het plaatsen van signalisatie in een werkzone op de openbare weg met vergunning voor de klant . Ik reed achteruit tegen 2 palletten met materiaal van de klant. In de werkzone was het te donker en palletten waren niet zichtbaar. Normaal moesten de palletten aan de kant gezet worden maar een van de medewerkers heeft de palletten in het midden gezet. Heb klein schade aan de bestelwagen. Mijn vraag wie moet nu het materiaal vergoeden van de klant en de schade aan het bestelwagen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 11 aug 2018 13:32

Dat zal een zaak tussen de verzekeringen zijn.

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 aug 2018 14:53

Ik hoop het

Reclame

aceke
Berichten: 138

#4 , 12 aug 2018 12:23

die palletten zullen daar niet "plots" gestaan hebben denk ik...

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 aug 2018 13:13

Nee toen wij naar voor reden op middenbaan ong. 150m omdat we nog bezig waren met ons werk stonden ze er niet bij het achteruitrijden op het terugweg zijn we er tegen gebotst een van de medewerkers had ze er gezet ze moesten normaal aan de kant gezet worden

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#6 , 16 aug 2018 21:03

U bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor de manoeuvres die u uitvoert. Als het te donker is moet u zich er van vergewissen dat u wel veilig achteruit kan rijden. Het feit dat anderen hun werk niet gedaan hebben (lees paletten correct gezet) geeft u geen vrijgeleide om uw eigen plichten als chauffeur niet uit te voeren. Ik vrees dus dat uw verzekering de schade zal moeten vergoeden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 18 aug 2018 18:43

als u een omnium hebt, kan u eventueel ook de schade aan de eigen camionette recupereren, als de franchise niet te hoog ligt.

Terug naar “Verkeersongevallen”