Aanrijding op private parking.

Ryzen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Aanrijding op private parking.

#1 , 25 feb 2017 21:24

Hallo

Vrijdag heb ik uit pure verstrooidheid een betonnen paal zijdelings geraakt aan ongeveer 15 km/h in een ondergrondse parking die relatief smal is. Desondanks de lage snelheid is de lakschade aan mijn wagen aanzienlijk. Ik heb een volledige omnium en ik heb hiervan melding gemaakt bij de verzekeringsmaatschappij en m'n garagist is al op de hoogte. Volgende week komt er iemand kijken van een expertise bureau. Zijn er nog zaken die ik moet doen? Mijn verzekeraar vroeg me of er andere auto's bij zijn betrokken. 200 procent zeker van niet. Moet die parking zelf ook gecontacteerd worden of doet de verzekering dat?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 25 feb 2017 21:32

Dat zal u moeten doen gezien u de schade hebt veroorzaakt aan het gebouw.
En dat uiteraard doorgeven aan uw verzekering en de verantwoordelijke van het gebouw.

Ryzen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 feb 2017 17:35

Hoe zit dat met de uitbetaling van de geleden schade? Moet de factuur eerst door mij worden vergoedt of verloopt alles via de verzekeringsmaatschappij?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 feb 2017 17:39

dit verloopt door de verzekering, vroeger ontving men zelf het geld van de geleden schade aan je eigen wagen en kon men dan de garage mee betalen.

Bij een omnium verloopt dit zeer snel !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ryzen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 feb 2017 18:15

Dus maw de verzekering betaalt direct de factuur aan de garage?

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 26 feb 2017 18:25

Maar u zal ook de schade aan de paal moeten betalen en mogelijk hebt u een forfait dus de eerste € X zelf te betalen aan de eigenaar van de paal.

Ryzen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 feb 2017 11:14

Laatste vraag:

Alles is bijna in orde, nu nog wachten op expertisebureau. Moet ik nu wel of geen Europees aanrijdingsformulier invullen? De ene zei van wel aan de telefoon, de andere niet omdat enkel mijn voertuig is betrokken. Mij lijkt dit toch de beste en meest veilige oplossing om zo'n formulier in te vullen? Ik ben in fout, heb geen probleem om mijn fout toe te geven en als er later iets van zou komen wil ik toch met mijn administratie in orde zijn.

lachertje
Berichten: 273

#8 , 01 mar 2017 12:41

nee normaal kan men kiezen, bij een omnium ofwel laat je de herstellen en betaald de verzekering ineens aan de garage, maar men kan ook dit laten uitbetalen aan u zelf.
wij hebben een nieuwe auto klein ongelukje gehad in fout ,omnium aangesproken en bestek laten maken bij verdeler en hebben de auto ergens andersgoedkoper laten maken

wij waren goedkoper uit op deze manier ontsprong ik ook de 250€ die ik eerst moest laten vallen

Terug naar “Verkeersongevallen”