Beste,
Mijn vriendin heeft gisteren een ongeval gehad met haar wagen. Ze was in fout tijdens dit ongeval. Omdat er enkel lakschade te bespeuren was besloten beide partijen een afhandeling zonder tussenkomst van de verzekering. Ze hebben een handgeschreven document opgesteld waar volgende zaken in verwerkt zijn: de locatie van het ongeval, nummerplaten en tijdstip. Beide partijen hebben dit handgeschreven document gehandtekend.
Nu belt vandaag de andere partij naar mijn vriendin met de vraag om toch haar verzekeringsgegevens (polisnummer) door te geven omdat ze blijkbaar beroep wilt doen op het aangeven van een arbeidsongeval. Deze persoon beweert dat ze deze gegevens enkel nodig heeft om beroep te doen op een arbeidsongeval. Maar naar mijn mening gaan ze daar toch zien dat er nooit een ongeval is geregistreerd onder de opgegeven polisnummer?
Nu is mijn vraag, is het verstandig om dit aan deze partij nog door te geven nadat er uitdrukkelijk akkoord werd gegaan om de zaken zonder verzekering te laten doorgaan? Kan dit wettelijk nog een dag na het effectieve ongeval? Op welke zaken kan de andere partij nog beroep doen?
Alvast dank voor deze informatie!
Mvg