Beste
Een jaar geleden heeft mijn vriendin een auto ongeval gehad.
Zij kwam aangereden met haar wagen en een auto die geparkeerd stond heeft haar niet opgemerkt en bij het uitrijden haar aangereden in de flank van haar auto. Heel veel schade aan de auto van mijn vriendin, veel schade aan de zijkant neus van de andere auto.
Er waren geen gewonden, nu gedroeg de andere automobilist zich wat agressief en is de politie erbij gehaald. Die hebben een PV opgemaakt, wat bleek dat het niet zijn auto was maar die van zijn vader die niet inwoont bij hen en stond die zoon al redelijk gekend staat bij de politie maar soit.
We hebben alles netjes doorgegeven naar de verzekeringen, mijn vriendin heeft wat de rest van de auto nog waard was verkocht en we hebben een nieuwtje gekocht.
De verzekering heeft haar ook uitbetaald voor de schade dus haar in haar recht gesteld.
Nu -, meer dan een jaar later krijgen we persoonlijk een gewone brief en een aangetekende brief gelijktijdig in de bus van een advocatenkantoor dat de vader van die jongen (eigenaar van de auto dus) de volle pot van de herstellingskosten terugeist + wat schadevergoedingen erboven op. Ze heeft 10 dagen de tijd om de som over te maken of ze stappen naar de rechtbank.
Nu - de verzekeringen hebben mijn vriendin in haar recht gesteld? We hebben foto's, er is uitbetaald geweest, onze verzekering heeft geen brief gekregen van dat advocatenkantoor, onze makelaar vond het zelf een vreemde situatie -' heeft ons gezegd van niets aan te trekken en zal de rechtsbijstand inschakelen.
Nu is mijn vraag, kan dit allemaal zomaar? Het gaat om een serieus bedrag, de experts zijn er al bijgeweest? Nu na meer dan een jaar opeens deze brieven? En dan nog zo agressief opstellen binnen de 10 dagen of het gerecht zal ingrschakeld worden?
Wat kunnen de gevolgen zijn? Ik snap er eerlijk gezegd niets van?,
Mijn excuses als mijn vragen wat onduidelijk geformuleerd zijn maar dit zijn toch malafide praktijken??
Mvg
Gaet