Ongeval met motor als voetganger - geen familiale verzekering - motorrijder wil dat ik alles nieuw koop

sloeberken

Re: Ongeval met motor als voetganger - geen familiale verzekering - motorrijder wil dat ik alles nieuw koop

#16 , 22 mei 2016 20:37

TS moet maar een zaak doen, het vonnis afwachten. Valt de tegenpartij hem lastig, zeg je gewoon dien u schade in bij u verzekering.
Neem in vervolg zeker een familiale verzekering met rechtsbijstand kost max €90 per jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naicwill

#17 , 22 mei 2016 20:46

4 x neen ? Hoe durf je dan te stellen dat ik TS op het verkeerde been zet ? Laat de rechters en deskundigen hun werk doen, in plaats van iemand te veroordelen op een eenzijdige verklaring."

Inderdaad, ongehoord van asperger,
Maar hij heeft hier een vrijgeleide ,ook mij valt hij elke keer persoonlijk aan.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 39&t=72470
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

advo-immo
Juridisch actief: Nee

#18 , 22 mei 2016 21:14

TS moet alleszins de waarheid verklaren.
Daarin geef ik inazuma en asperger volkomen gelijk.
Aangezien TS niet verzekerd is hoeft hij zich niet te schikken naar bepalingen die in polissen staan.
Er is immers geen enkele verzekering die hem gaat verdedigen. Hij kan bijgevolg -in eigen belang- maar
beter de waarheid van het gebeuren erkennen.
PLEZIER OP KOP

Reclame

P-Stone

#19 , 22 mei 2016 22:10

TS moet alleszins de waarheid verklaren.
Uiteraard ! Misschien moet ik mijn advies wat toelichten : ik heb nooit gezegd dat TS het verhaal moet verdraaien hé. Bij een ongeval moet men uiteraard precies vertellen wat er gebeurd is. Alleen, men mag niet zeggen dat men in fout is, en zeker geen schadevergoeding betalen. Zelfs de politieagent die het PV heeft opgesteld, heeft normaal gezien geen stelling ingenomen. Hij doet de vaststelling. De rechter bepaalt wie in fout is. Als beide partijen verzekerd zijn kunnen de verzekeringen onderling tot een regeling komen. Maar aangezien TS zelf de kosten gaat betalen (als hij in fout gesteld wordt), moet hij zeker geen fout toegeven. Wel toegeven dat hij overstak op een plaats waar het misschien niet mag, ook dat hij de motor niet gezien had, maar niet dat het ongeval zijn schuld is.

sloeberken

#20 , 22 mei 2016 22:16

Er is een PV opgemaakt, daar staat toch de verklaring van beide partijen in, wat moet er dan nog verteld worden. TS heeft verklaard de straat tussen stilstaande voertuigen overgestoken te hebben, is dit niet voldoende.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

P-Stone

#21 , 22 mei 2016 23:38

Neen dit is niet voldoende. Voor zover ik weet is het niet verboden voor voetgangers om tussen stilstaande wagens over te steken.
Ik moet mezelf herhalen : enkel de rechter bepaalt wie fout is.

meesje

#22 , 22 mei 2016 23:44

Neen dit is niet voldoende. Voor zover ik weet is het niet verboden voor voetgangers om tussen stilstaande wagens over te steken.
Ik moet mezelf herhalen : enkel de rechter bepaalt wie fout is.
In zoverre er geen andere auto's, moto's of fietsers voorbijrijden op datzelfde ogenblik klopt dat natuurlijk.
Tenzij er op die plaats een oversteekverbod geldt of er binnen dertig meter een zebrapad is.
Waar een weg is is een wil.

Terug naar “Verkeersongevallen”