TS moet maar een zaak doen, het vonnis afwachten. Valt de tegenpartij hem lastig, zeg je gewoon dien u schade in bij u verzekering.
Neem in vervolg zeker een familiale verzekering met rechtsbijstand kost max €90 per jaar.
Uiteraard ! Misschien moet ik mijn advies wat toelichten : ik heb nooit gezegd dat TS het verhaal moet verdraaien hé. Bij een ongeval moet men uiteraard precies vertellen wat er gebeurd is. Alleen, men mag niet zeggen dat men in fout is, en zeker geen schadevergoeding betalen. Zelfs de politieagent die het PV heeft opgesteld, heeft normaal gezien geen stelling ingenomen. Hij doet de vaststelling. De rechter bepaalt wie in fout is. Als beide partijen verzekerd zijn kunnen de verzekeringen onderling tot een regeling komen. Maar aangezien TS zelf de kosten gaat betalen (als hij in fout gesteld wordt), moet hij zeker geen fout toegeven. Wel toegeven dat hij overstak op een plaats waar het misschien niet mag, ook dat hij de motor niet gezien had, maar niet dat het ongeval zijn schuld is.TS moet alleszins de waarheid verklaren.
In zoverre er geen andere auto's, moto's of fietsers voorbijrijden op datzelfde ogenblik klopt dat natuurlijk.Neen dit is niet voldoende. Voor zover ik weet is het niet verboden voor voetgangers om tussen stilstaande wagens over te steken.
Ik moet mezelf herhalen : enkel de rechter bepaalt wie fout is.