Vordering door openbaar vervoer bij ongeval

lohabra

Re: Vordering door openbaar vervoer bij ongeval

#16 , 09 jul 2014 14:24

De Lijn laat intussen haar vordering vallen, en verontschuldigt zich bij de betrokken partijen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KayDeeP
Topic Starter

#17 , 20 mar 2016 23:57

...de equivalentieleer: er is een oorzakelijk verband als zonder de fout de schade zich niet zou hebben voorgedaan, zoals ze zich in concreto heeft voorgedaan...
Ik begrijp inderdaad dat je hier ook zegt dat er ergens een grens moet zijn. Doet mij eerlijk gezegd denken aan de theorie van Aristoteles in verband met "verandering". Als we equivalentieleer dus gaan ontleden dan zouden we inderdaad tot bij de ouders en verder kunnen gaan, want zonder deze was het ongeval met hun zoon ook niet gebeurd.
De Lijn laat intussen haar vordering vallen, en verontschuldigt zich bij de betrokken partijen.
Ok, dan is de lijn in zijn eer hersteld :) mag ook gezegd worden vind ik.

Laten we hopen dat België ook geen land wordt waar men te pas en te onpas elkaar een rechtzaak aandoet. Tolerantie tov elkaar is nodig.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”