Ongeval: tegenpartij reed op mijn rijvak

Advodirect

Re: Ongeval: tegenpartij reed op mijn rijvak

#31 , 14 dec 2015 21:44

In geval van totaal tegenstrijdige versies kan u misschien een uitweg vinden met het volgende onderwerp.

Bespreek eens met uw agent de toepassing van wetgeving in geval van tegenstrijdige versies en toch integrale vergoeding bekomen. Ik heb nu momenteel mijn wetboeken niet bij de hand maar google eens over tegenstrijdige versies en toch vergoeding bekomen.

Advodirect

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#32 , 14 dec 2015 23:20

Artikel 19bis-11, § 2 WAM-Wet

sloeberken

#33 , 14 dec 2015 23:56

Art. 19bis-11, § 2, vstelt dat als verscheidene voertuigen bij het ongeval zijn betrokken en als het niet mogelijk is vast te stellen welk voertuig het ongeval heeft veroorzaakt, de schadevergoeding van de benadeelde persoon in gelijke delen wordt verdeeld onder de verzekeraars die de burgerlijke aansprakelijkheid van de bestuurders van deze voertuigen dekken.
Maar om dit art op te werpen moet je goed weten waarmee je bezig bent. 9bis-11, § 2, W.A.M.- wet, dat eindigt met de zin «... met uitzondering van degenen wier aansprakelijkheid ongetwijfeld niet in het geding komt». Met dit laatste wordt duidelijk verwezen naar de situatie waarbij minstens bij één bestuurder niet kan worden getwijfeld over diens aansprakelijkheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#34 , 15 dec 2015 08:58

Dat betekent enkel dat de verzekeraar van degene waarvan vaststaat dat de bestuurder geen fout begaan heeft niet moet betalen. Dat betekent niet dat er een dergelijke verzekeraar moet zijn.

Terug naar “Verkeersongevallen”