#26 , 10 dec 2015 09:49
Als de tegepartij nog steeds in beweging is en op uw rijhelft is maakt het volgens mij niet zo heel veel uit hoor of de weg nu 4 meter dan wel 6 meter breed was ...
Het was volgens TS een landelijke bochtige weg en een zware vrachtwagen ... Mijn ervaring is toch wel dat zwaardere vrachtwagens op dergelijke wegen gewoon in het midden van de rijweg rijden omdat ze er weinig zin voor hebben op deze wegen die doorgaans niet gefundeerd zijn voor vrachtverkeer de rijbaanrand permanent te gebruiken ... En dan gaat men opzij als er een tegenligger is om elkaar stapvoets te passeren ...
Ik begrijp trouwens de reactie van TS eigenlijk niet zo heel goed ... "kosteloos telefonisch advies gaan inwinnen bij een advocaat " ??? Dan kan je toch bij wijze van spreken veel beter met uw plannetje eens stoppen aan een politiekantoor ... dan heb je tenminste een "onpartijdig advies" ... los van het feit dat er hier mensen zijn die mogelijks zelf ook advocaat zijn of minstens dezelfde verkeerskennis hebben ...
Als je rechtsbijstand hebt ... Laat dan die advocaat maar ineens een brief schrijven naar je verzekeraar dat u hem contacteerde met de vraag tot juridische tussenkomst in uw verkeersongeval ... op deze wijze tikt de TELLER bij uw verzekeraar ... ze hebben kansen genoeg gehad ...
De politie zou ik er voorlopig nog buiten laten ... gewoon uit respect voor de tegenpartij ... TS wordt er helemaal niet beter van als deze chauffeur nog enkele bekeuringen krijgt ...
Als het echt niet anders kan dan zal het later nog wel moeten ... maar weet dan wel dat beide partijen de dupe zijn geworden van de "geestdrift" waarmee deze verzekeraar een schadegeval benaderd ...
Er is in dit dossier wel genoeg "officieus" gedaan ( papieren aan makelaar gegeven maar nog geen officiele aangifte , ... vrijblijvend advies van die advocaat , ... al eens terug naar de chauffeur gelopen , ...) en waarom ...
Gewoon omdat deze maatschappij door middel van "intimidatie" wil bekomen dat dit ongeval door TS gewoon ten laste wordt genomen ( ze haar eigen schade betaald en dus geen premieverhogiong krijgt) ...
Beter gewoon paal en perk aan stellen ...
Ook de rol van die makelaar ?? WTF ... maar dat zien we natuurlijk wel meer ... op moment dat men u een verzekering aanprijst worden resuluut de kaarten getrokken van "onafhankelijk kantoor , meerdere maatschappijen aanbieden , van iedere maatschappij het beste " ...
En na een schadegeval blijkt dan dat ze precies het bed delen met de verzekeringsmaatschappij ...
Kort en bondig schriftelijk aangifte doen bij uw verzekeraar van dit schadegeval anders gaat men binnenkort nog een punt maken van de verstreken tijd tussen ongeval en aangifte ... En zorg dat je een schriftelijk bewijs hebt van je aangifte ... ( of je makelaar bevestigd de ontvangst schriftelijk , of hij stuurt je per mail een dossiernummer , ... gelijk wat maar gewoon koffie gaan zuipen in zijn kantoor en een babbel doen zijn geen aangifte )
Er gebeuren immers de zotste dingen ...
k.b.