Verzekering inlichten of niet?

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

Verzekering inlichten of niet?

#1 , 16 okt 2015 03:48

Hallo

Mijn vrouw heeft in een ondergrondse parking een bocht verkeerd ingeschat en heeft met een stuk van haar linker bumper de betonnen muur geraakt. Een andere auto heeft ze NIET geraakt enkel haar wagen heeft schade aan de bumper door die muur. Bumper heeft wat krassen, een beetje lak weg en een klein deukje geen scheuren. Ze heeft een full omnium. Is het nodig om de verzekering hiervoor aan te spreken of draaien we beter zelf op voor de herstellingskosten aan de wagen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#2 , 16 okt 2015 03:58

We hebben geen schade aan iemand anders wagen veroorzaakt. Een vriend van mij is carrosier/spuiter en kan dat probleemloos herstellen vandaar dat ik er aan twijfel om aangifte te doen bij de verzkering (franchise, veel hogere factuur, in de toekomst hogere premie?). Al is zo'n omnium verzekering voor een nieuwe wagen enorm duur en dan twijfel ik ook je betaalt jaarlijks zoveel, moet je ze aanspreken en het geval van eigen schade melden of niet?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 16 okt 2015 10:31

Zou als ik u was mijn verzekering aanspreken, zodat hij herstelt word zoals het hoort. Een bumper die een betonnen voorwerp heeft geraakt moet vervangen worden, is niet enkel de buitenkant die schade heeft, maar ook de binnenzijde zal veel schade hebben.
Als je later een ongeval hebt en de expert merkt dat er herstellingen aan gebeurd zijn, ga je niet de waarde van nieuwe krijgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 16 okt 2015 12:05

Even terloops : het is uiteraard ook vluchtmisdrijf.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

6501vicky
Berichten: 46

#5 , 16 okt 2015 12:22

Als er geen schade is aan de muur en enkel aangifte in omnium is, zal uw bonus/malus niet omhoog gaan. Is de schade lager dan de franchise en is er geen schade aan derde, dan dient u geen aangifte te doen.

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#6 , 16 okt 2015 12:25

Vluchtmisdrijf? De enige auto die schade heeft geleden is de wagen van mijn vrouw. Wij kunnen met 200 procent zekerheid zeggen dat er geen enkele wagen is geraakt, indien wel ging ze wel een briefje onder de ruitenwisser hebben gelegd. De muur is nog volledig intact hoor :s.

Kali
Berichten: 769

#7 , 16 okt 2015 12:52

Er moet niet tegen een wagen gereden worden om vluchtmisdrijf te plegen.

Alles wat u raakt dient gemeld te worden of het is een vluchtmisdrijf, of het nu een wagen, mens, boom of paal is.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 16 okt 2015 13:07

Wel opletten als er camera's hangen, altijd direct melden, of er schade is of niet. Briefje onder de ruitenwissers bevrijd u nog niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#9 , 16 okt 2015 13:26

Ok, dat wist ik niet bedankt. Dacht dat je enkel melding moest doen indien er schade is.

Franciscus
Berichten: 38770

#10 , 16 okt 2015 14:56

Die paal is ook beschadigd dus heeft de VME van het gebouw ook schade.
'Worst case scenario' door de schade aan de paal stort het gebouw in. .......

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#11 , 16 okt 2015 16:23

Vanmiddag mijn huiswerk gemaakt. Niets van schade te zien aan de muur. De enige die morsdood is als je aan een welbepaalde snelheid tegen zo'n muur rijdt is de chauffeur zelf. De wagen van mijn vrouw laten nazien door iemand die al jarenlang werkt voor een Duitse premium verdeler. Schade binnenin is er niet. Als ik dit meld aan de verzekering ben ik gewoon 'bang' dat er onnodig veel kosten in rekening zullen worden gebracht.

Franciscus
Berichten: 38770

#12 , 18 okt 2015 00:40

Niet doorgeven aan VME is indien gezien of gefilmd in principe vluchtmisdrijf. Het hebben van schade is van geen belang.
Dat kan u niet vaststellen.

Terug naar “Verkeersongevallen”